این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، جلد ۲۶، شماره ۴، صفحات ۷۸۱-۸۰۱

عنوان فارسی رابطه بین میزان استفاده از فنّاوری اطلاعات و ارتباطات با عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۸۷-۸۸
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین پذیرش و کاربرد فنّاوری اطلاعات و ارتباطات با عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در سال 87-88 انجام شده شد. بررسی ناشناخته‌ها و چالش‌های آموزشی از دلایل انجام این‌گونه پژوهش‌هاست. این پژوهش از لحاظ هدف، از نوع تحقیقات کاربردی و توصیفی پیمایشی و نیز براساس روش تحقیق، از نوع تحقیقات همبستگی بوده است. جامعه مورد پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی- طبقه‌ای با تخصیص متناسب با حجم نمونه، 274 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد بود. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه و مشاهده و مصاحبه استفاده شده است. برای محاسبه پایایی بخش‌های مختلف پرسشنامه نیز از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون بین میزان استفاده اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد از فنّاوری اطلاعات و ارتباطات با عملکرد آموزشی و پژوهشی‌شان رابطه مثبت (مستقیم) به‌دست آمد؛ هر چه میزان استفاده از فنّاوری اطلاعات و ارتباطات بیشتر باشد، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اعضا نیز بیشتر و به‌روزتر خواهد شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Relationship between Acceptance and Usage of Information and Communication Technology and Educational and Research Performance of Faculty Members of Ferdowsi University of Mashhad in 2008-2009
چکیده انگلیسی مقاله The present research studied the relationship between acceptance and usage of information and communication technology with educational and investigative performance of faculty members of Ferdowsi University of Mashhad. Investigating unknowns and educational challenges was one of the reasons for conducting this research .This research was application research and descriptive survey from aim perspective and was based on correlation analysis. The sample consisted of 274 of faculty members of Ferdowsi University of Mashhad and questionnaire and interview have been used as data collection tools. Cronbach's alpha coefficient was used to calculate the reliability of different parts of questionnaire. The following results using Pearson correlation coefficient, there was a positive relationship (direct) between usage rate of information and communication technology by faculty members of Ferdowsi University of Mashhad and their educational and research performance.ı
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شیلا سلیمانی | shila soleymani
azad university of southern tehran
تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)

سیدیعقوب موسوی | seyed yaghub mosavi
azad university of southern tehran
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)

مهری پریرخ | mehri parirokh
ferdowsi university of mashhad
دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)


نشانی اینترنتی http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-117-9&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252466.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کتابداری و اطلاع رسانی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات