این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
پژوهش ها و سیاست های اقتصادی
، جلد ۲۸، شماره ۹۳، صفحات ۱۴۹-۱۷۰
عنوان فارسی
واکنش شرکتهای بالغ در برابر شرکتهای تازه وارد با رویکرد نظریه بازیها (مورد مطالعه: تاکسیرانی، اسنپ و تپسی)
چکیده فارسی مقاله
تحقیق حاضر شرایطی را تبیین می کند که شرکتهای بالغ بایستی متکی بر چه مکانیزم هایی باشند تا بتوانند با شرکتهای تازه وارد رقابت کنند؛ به همین منظور در این مطالعه بدنبال آنیم که بدانیم که شرکت تاکسیرانی به عنوان یک شرکت بالغ با اتکا به کدام یک از مکانیزم های قیمت، نوآوری و برندسازی می تواند با شرکتهای اسنپ و تپسی رقابت کند. در تحقیق حاضر با استفاده از رویکرد نظریه بازیها؛ مدل غیرهمکارانه اسنپ، تپسی و تاکسیرانی توسعه داده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که هر چقدر هزینه های نوآوری و برند سازی افزایش یابد تقاضا برای استفاده از خدمات شرکت های اسنپ و تپسی افزایش و برای تاکسیرانی کاهش می یابد بنابراین اگر تاکسیرانی می خواهد در رقابت با اسنپ و تپسی باقی بماند لازم است که تنها به قیمت گذاری واکنش نشان دهد و قیمت ارائه خدمت در هر مسیر را در محدوده قیمت های اسنپ و تپسی تعیین نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شرکتهای بالغ، تازه واردان، نظریه بازیها، تعادل نش
عنوان انگلیسی
Incumbent responses to new entrants with considering the Game Theory approach (Case study: Taxi, Snapp and Tap30)
چکیده انگلیسی مقاله
Actual research determines based on what mechanisms the incumbents can compete with the entrants. For this reason, we want to find out the influence of every each of the mechanisms (price, innovation and branding) that Taxi as an incumbent needs to rely on to compete with Snapp and Tap30. In actual research, the uncooperative model of Snapp and Tap30 is developed considering the game theory. Results of the research indicate that as innovation and branding costs increase, the demand for using provided services of Snapp and Tap30 increases as well. On the other hand, the increase in innovation and branding costs, leads to decrease for demand and pay-off for Taxi services. Therefore, If Taxi wants to stay in competition with Snapp and Tap30, it only needs to react to pricing and to determine the price of provided services close to Snapp and Tap30.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Incumbents, New entrants, Game theory, Nash equilibrium
نویسندگان مقاله
علی امیرامینی کهریزه | ali amiramini kahrizeh
دانشگاه تهران
قهرمان عبدلی | Ghahreman Abdoli
دانشگاه تهران
حسین صفری | hossein safari
دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
http://qjerp.ir/browse.php?a_code=A-10-2780-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات