این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات
، جلد ۲۶، شماره ۳، صفحات ۵۷۱-۵۹۳
عنوان فارسی
مطالعه سطح به کارگیری فناوری اطلاعات توسط استادان دانشگاه های دولتی استان اصفهان بر مبنای الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه: یک بررسی تطبیقی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف مطالعه سطوح بهکارگیری فناوری اطلاعات توسط استادان دانشگاههای دولتی شهر اصفهان بر مبنای الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه "سیبام4"، به بررسی تطبیقی این سطوح بر اساس عوامل جمعیتشناختی(جنسیت و نوع رشته و نوع دانشگاه) پرداخته است. نوع پژوهش توصیفی-همبستگی و نمونه آماری شامل 132 نفر از استادان دانشگاههای اصفهان و علوم پزشکی و صنعتی است که از طریق روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبی انتخاب شدهاند. ابزار بهکار گرفته شده، پرسشنامه استاندارد سنجش سطوح کاربرد فناوری در آموزش بر مبنای "الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه (نسخه1.1)5 " است. اطلاعات جمعآوریشده با بهکارگیری آمارههای "آزمون تی6"، آنالیز واریانس یکراهه "آنوا7"، همبستگی، و نیز تشکیل جدول توافقی تحلیل گردید. نتایج تحقیق نشان داد: 1) با ارجاع به الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه، بیشتر استادان دانشگاه (9/65٪) در سطوح 2 تا 5 (یعنی آمادگی تا استفاده عادی) از بهکارگیری فناوری اطلاعات قرار دارند؛ 2) استادان زن نسبت به مرد، استادان دانشگاه اصفهان نسبت به دانشگاههای صنعتی و علوم پزشکی، و استادان رشتههای علوم انسانی نسبت به استادان سایر رشتهها در سطح پایینتری از بهکارگیری فناوری اطلاعات قرار دارند؛ و 3) سن استادان رابطه معنیداری با سطح بهکارگیری فناوری توسط آنها ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Studying the Levels Using It by Faculty Members of Governmental Universities of Isfahan Province According to the Concerned Based Adoption Model: a comparative investigation
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: The main purpose of the present article was to study the levels of using IT (information technology) by faculty members of governmental universities of Isfahan province according to the Concerned Based Adoption Model (CBAM). Another purpose of this study was comparing the levels of faculty members' computer usage by demographic information such as gender, academic majors, and the kind of university. The research was descriptive and correlation one. The research sample included 132 faculty members of Isfahan universities that were chosen randomly according to proportional categorizing method from Medicine and Industrial universities. The standardized questionnaire for measuring levels of computer usage in ducation was used to collect data. The analysis of data collected was done by using “t-test", "ANOVA" correlation, and correspondence tables. Results ndicated usage according to the CBAM (from readiness to normal level) 2) faculty members of Isfahan university compared to Medicine and Industrial universities, Humanities compared to other majors, and female compared to male faculty members were in the lower level of usage 3) faculty members ge did not have significant relationship with the level of their IT usage.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بی بی عشرت زمانی | bibi eshrat zamani
isfahan university
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
سیدمجید عبداللهی | seyyed magid abdollahi
noor university tehran
دانشگاه پیام نور تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
زهرا بابادی عکاشه | zahra babadi akashe
pauam noor farookhshahr
دانشگاه پیام نور فرخ شهر
نسیم سلیمانی | nasim soleimani
isfahan university
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-189-5&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252493.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کتابداری و اطلاع رسانی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات