این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های تربیتی، جلد ۹، شماره ۴۳، صفحات ۵۸-۷۰

عنوان فارسی بررسی رابطه بین نگرش به مدرسه و پیوند با مدرسه: نقش میانجی امید به تحصیل
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف رابطه بین نگرش به مدرسه و پیوند با مدرسه با نقش میانجی امید به تحصیل انجام گرفت. روش اجرای پژوهش توصیفی از نوع همبستگی به روش معادلات ساختاری (SEM) بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش‏آموزان پسر مقطع دوم متوسطه شهرستان ثلاث باباجانی بود که با توجه به جدول مورگان و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تعداد 200 نفر عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده‏ها از پرسشنامه نگرش به مدرسه کوچ و سیکل (2003)، پیوند با مدرسه رضایی شریف (1389) و امید به تحصیل خرمایی و کمری (1396) استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد نگرش به مدرسه بر پیوند با مدرسه اثر مستقیم دارد، امید به تحصیل بر پیوند با مدرسه اثر مستقیم دارد، نگرش به مدرسه بر امید به تحصیل اثر مستقیم دارد و نگرش به مدرسه بر پیوند با مدرسه از طریق امید به تحصیل اثر غیر مستقیم دارد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نگرش به مدرسه، امید به تحصیل، پیوند با مدرسه، دانش آموزان

عنوان انگلیسی Investigating The Relationship Between Attitude To School And School Bonding: The Mediating Role of Academic Hope
چکیده انگلیسی مقاله The present study aimed to Investigating The Relationship Between Attitude To School And School Bonding With The Mediating Role of Academic. The method of research was descriptive correlation with structural equation method (SEM). The statistical population of this study included all included all male high school students in the city of Thalas Babajani who according to Morgan table and using multi-stage cluster sampling method, 200 students were selected as samples. To collect data, McCoach, Siegle Attitude To School questionnaire (2003), khormaei and kamari (2017) academic hope questionnaire and rezaeisharif (2010) school bonding questionnaire was used. The results of data analysis showed that Attitude To School has a direct effect on school bonding, Academic hope has a direct direct effect on on school bonding and Attitude To School through Academic hope on school bonding has an indirect effect.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Attitude To School, Academic hope, school bonding, student

نویسندگان مقاله عادل زاهد بابلان | adel zahed babalan
mohaghegh ardebily university
دانشگاه محقق اردبیلی

غفار کریمیان پور | ghaffar karimianpour
Young Researchers and Elite Club, Kermanshah branch
باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد کرمانشاه


نشانی اینترنتی http://erj.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3573-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده روانشناسی تربیتی
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات