این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های تربیتی
، جلد ۹، شماره ۴۳، صفحات ۱۱۶-۱۳۰
عنوان فارسی
ارائه الگویی برای توانمندسازی معلمان در زمینه آموزش مجازی در دوران کرونا
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر «ارائه الگویی برای توانمندسازی معلمان در زمینه آموزش مجازی در دوران کرونا» بود. جامعه شامل 400 نفر از معلمان مدارس ابتدایی شهر خرمآباد، در سال تحصیلی 1400-1399 بود. ابزار جمعآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه بود. از روش نمونهگیری هدفمند برای انتخاب نفرات اول و از فن گلوله برفی برای انتخاب سایر افراد استفاده شد. بر اساس اشباع نظری با 26 نفر از معلمان مصاحبه شد. سپس براساس جدول مورگان 196 نفر بهعنوان نمونه تعیین و برای جمعآوری دادهها از روش نمونهگیری طبقهای نسبی استفاده شد. از تئوری زمینهای و مدل پارادایمی برای تحلیل دادههای کیفی و و بااستفاده از نرمافزارpls2 از معادلات ساختاری برای تحلیل دادههای کمی استفاده گردید. نتایج نشان داد که توانمندسازی درزمینهی آموزش مجازی منوط به سه مقوله عوامل سازمانی (زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرهنگسازی و سیاستهای تشویقی و نظارتی)؛ عوامل مربوط به معلم (سواد دیجیتالی، محتوای آموزشی، توانایی تدریس، ویژگیهای روانشناختی)؛ و عوامل مربوط به دانشآموز (ویژگیهای روانشناختی، سواد دیجیتالی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی) است. نتایج حاکی از برازش مطلوب مدل بود. تحلیل معادلات ساختاری نشان داد به ترتیب عوامل سازمانی، عوامل مربوط به معلم و عوامل مربوط به دانشآموز بیشترین تأثیر را بر توانمندسازی معلمان درزمینه آموزش مجازی دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
توانمندسازی معلمان ،مدارس ابتدایی ،آموزش مجازی
عنوان انگلیسی
provide a model for empowering teachers in the field of virtual education during the Corona era
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to provide a model for empowering teachers in the field of virtual education during the Corona era Friday included 400 primary school teachers in Khorramabad city in the academic year of 1399-1400. The data collection tool was semi-structured and questionnaire The targeted sampling method was used to select the first and March of snowball to choose other people Based on theoretical saturation with 26 of the teachers interviewed Then, according to the Morgan table, 196 people were determined as an example and a relative stratified sampling method was used to collect data From the field theory and paradigm model for analyzing qualitative data and using Pls 2 software, structural equations were used for quantitative analysis of data The results showed that empowerment in the field of virtual education is subject to three categories of organizational factors of information and communication technology و incentive and regulatory policies, Factors related to teacher(Digital literacy of educational, content is the ability to teach, psychological characteristics) And the student's agents(The psychological characteristics , digital literacy and social status). The results indicated the optimal fit to the model. The analysis of structural equations showed that the organizational factors in the teacher and students' factors have the greatest impact on the empowerment of teachers in the field of virtual education, respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Empowerment of teachers, elementary schools, virtual education
نویسندگان مقاله
ایرج نیک پی |
دانشگاه لرستان
سعید فرح بخش |
دانشگاه لرستان
خدیجه حاتمی |
دانشگاه لرستان
نشانی اینترنتی
http://erj.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-4015-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مدیریت آموزشی
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات