این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های تربیتی
، جلد ۸، شماره ۴۲، صفحات ۷۸-۱۱۴
عنوان فارسی
سنتزپژوهی مولفهها و کنشگران برنامه درسی تربیت جنسی خانه- مدرسه
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، استخراج مؤلفهها و کنشگران برنامه درسی تربیت جنسی خانه – مدرسه است. روش تحقیق، سنتز آثار پژوهشی مرتبط در بازههای زمانی 2010 تا 2020 برگرفته از پایگاههای اطلاعاتی است. تعداد 376پژوهش علمی شناسایی و پس از بررسیهای لازم، 19پژوهش به مرحله نخست سنتز وارد شدند که با استفاده از روش سنتزپژوهی ساسکویس، هان و رودلا ترکیبی بهینه از نتایج آنها ارایه گردید. استفاده از ارزیاب برای کدگذاری مجدد یافتهها، بیان شفاف آنچه انجام شده است و وجود شاخص های معین و قابل دفاع برای انتخاب مطالعات ورودی، جهت ارتقاء اعتبار پژوهش استفاده گردید. طبق یافتههای حاصل، در برنامه درسی تربیت جنسی خانه- مدرسه مقولههای 12 گانه شناسایی گردید؛ شریان حیاتی سلامت و بهداشت؛ تعرض تا تجاوز: از پیشگیری تا درمان؛ رشد، نمو و بالیدگی انسان در چرخه عمر؛ شبکه ارتباطی انسانی: من به توان ما؛ مهارتهای بهزیستن؛ ارزشمداری و نقشآفرینی معنویت؛ فعل جنسی؛ کیستی جنسی و جنسیت؛ شاهراه اطلاعاتی- رسانهای؛ همدلی و همیاری سازمانی؛ حق در ترازوی عدالت و بازتاب هنجارهای فرهنگی- اجتماعی. از میان کنشگران برنامه درسی جهت سهم بری از مشارکت در برنامه درسی مذکور، به ترتیب معلم، والدین، دانش آموزان و سپس متخصصان و علمای دینی شناسایی شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تربیت جنسی، برنامه درسی تربیت جنسی، برنامه درسی تربیت جنسی خانه- مدرسه، کنشگران برنامه درسی، مولفههای برنامه درسی
عنوان انگلیسی
Components and elements Synthesis of home-school sexual education curriculum
چکیده انگلیسی مقاله
Purpose of this study is to extract the components and elements of the home-school sex education curriculum. Research method in this research, is the synthesis of related research works taken from databases in the period of 2010 to 2020. 376 scientific researches were identified and after the necessary studies, 19 researches entered the first stage of synthesis; using the Suškevičs, Hahn and Rodela synthesis method, an optimal combination of their results was presented. An appraiser was used to recode the findings, clearly state what has been done, and show the usage of certain and defensible indicators for selecting input studies. According to the findings of synthesis, in the home-school sexual education curriculum, 12 entries were identified including: 1. Vital Arteries of Health, 2. harassment to rape: From prevention to treatment, 3. Growth, Development and Maturity in Human Life Cycle, 4. Human Communication Network: me exponent us, 5. Welfare skills, 6. Value driving and role-playing spirituality, 7. Sexual act, 8. Sexuality and gender identity, 9. Information-media highway, 10. Organizational empathy and cooperation, 11. Right, on the scale of justice, and 12. the reflection of socio-cultural norms on sexual issues. Among the elements of the sexual education curriculum to participate, were identified teachers, parents, students, and then specialists and religious scholars.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
sexual education, sexual education curriculum, home-school sexual education curriculum, curriculum Components, curriculum actors
نویسندگان مقاله
زهرا حجازی |
دانشگاه علامه طباطبائی
مصطفی قادری |
دانشگاه علامه طباطبائی
علیرضا صادقی |
دانشگاه علامه طباطبائی
پروین صمدی |
دانشگاه الزهرا
زهرا نیکنام |
دانشگاه خوارزمی
نشانی اینترنتی
http://erj.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3941-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
برنامه ریزی درسی
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات