این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات
، جلد ۲۶، شماره ۲، صفحات ۴۴۱-۴۶۴
عنوان فارسی
شناسایی و تحلیل چالش ها و راه کارهای امنیتی در یادگیری الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
یادگیری الکترونیکی، اگرچه امکان دریافت بسیاری از خدمات بریا برونخط را برای کاربران شبکههای رایانهای فراهم آورده، ولی متناسب با ماهیّت و محیط فعالیّت خود، احتمال روبهرویی با انواع گوناگونی از مخاطرات امنیتی را نیز افزایش دادهاست. بنابراین، طبیعی است که موضوع تحلیل و کاهش مخاطرات امنیتی یکی از نگرانیهای اصلی مدیران چنین حوزهای باشد. مقاله حاضر، با بررسی موردی آسیبپذیریها و تهدیدهای امنیتی در سطح فرایندهای یادگیری الکترونیکی در تعدادی از مؤسّسههای آموزشی کشور، با رویکردی مبتنی بر تحلیل خطرها به ارائه مجموعه راهکارهای امنیتی لازم میپردازد. مجموعه راهکارهای امنیتی ارائهشده میتواند به عنوان نقشهراه پیشرفت امنیت برای گسترش امن فضای مجازی یادگیری الکترونیکی، مورد استفاده مؤسّسههای آموزشی کشور قرار گیرد. نقشهراه یاد شده، بر اساس نتایج پیمایش متون تخصصی و استانداردها، مطالعات میدانی و تحلیلهای آماری پیرامون ایدهها و نگرشهای صاحبنظران و فعالان حوزه یادگیری الکترونیکی کشور، مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفتهاست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying and Analysis of Security Challenges and Solutions in e-Learning Environments
چکیده انگلیسی مقاله
E-learning, despite providing the possibility of delivering several online and off-line services for users of computer networks, due to its nature and environment for activity, increases the possibility of a variety of security risks. Therefore, analysis and identifying the lessening of security risks is naturally a major concern for managers in such area. This paper, reviewing the security vulnerabilities and threats at the level of e-learning processes in some educational institutions, presents the required security tactics based on a security risk analysis approach. The presented set of security tactics can be applied by educational institutions as a security roadmap. The mentioned security roadmap is verified based on field studies, research findings and statistical analyses through the selected communities of e-learning experts and activists.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ابوذر عرب سرخی | abouzar arabsorkhi
tehran university
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
امیرمنصور یادگاری | aminrmansour yadegari
iran telecommunication research center
پژوهشکده امنیت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات، موسسه تحقیقات
نشانی اینترنتی
http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-615-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252513.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کتابداری و اطلاع رسانی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات