این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات
، جلد ۲۶، شماره ۲، صفحات ۴۶۵-۴۸۸
عنوان فارسی
حرکت به سوی سیستم های خلّاق و خود سازمان ده: روشن سازی مفهوم لبه آشوب در یادگیری الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
پرورش بسترهای پیدایی نوآوری، از مهمترین ویژگیهای سیستمهای یادگیری الکترونیکی موفق به شمار میآید. شناسایی ابعاد این بسترها، موجب پیشرفت کیفیت سطح آموزش میشود. بهاینمنظور در این پژوهش، مفهوم لبه آشوب از نظریه پیچیدگی وارد زمینه یادگیری الکترونیکی میشود. لبه آشوب، ناحیهگذار باریکی میان نظم و آشوب است که مساعد پیدایش الگوهای جدید رفتاری مانند نوآوری و خودسازماندهی است. روش این پژوهش، پیمایشی بوده و دادههای پژوهش از طریق پرسشنامه گردآوری شده، که از طریق خبرگان داخل و خارج کشور پاسخ داده شدهاست. برای شناسایی ویژگیهای لبه آشوب، از مدل ارزیابی موفقیّت شش گوشه استفاده شدهاست که سه ناحیه ثبات، لبه آشوب و بیثباتی در آن شفافسازی شدهاست. نتیجه این پژوهش، سبب تشویق برنامهریزان آموزشی میشود تا سازوکارهای مناسب و انعطافپذیر برای یادگیری خلّاق فراهم آورند و نیازهای یادگیرنده را در نظر گیرند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Towards Creative and Self-Organizing Systems: The Explanation of Edge of Chaos Concept in Electronic Learning
چکیده انگلیسی مقاله
Fostering creativity contexts is one of the most important features of successful electronic of these contexts, results in promotion of education quality. To this end, this article brings the concepts of edge of chaos from complexity theory to e-learning system context. Edge of chaos is a narrow area betwe and chaos which is susceptive to appearance of new behavioral patterns such as creativity and selfsurvey. Data is collected through questionnaire. Domestic and foreign experts have responded to the que chaos features, hexagonal e utilized in which 3 areas of stability, chaos, and instability have been clarified. The results of this research persuade educational planners provide appropriate and flexible mechanisms for creative learning and make them consider learners needs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فاطمه کنعانی | fatemeh kanani
tarbiat modares university
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
علی شایان | ali shayan
tarbiat modares university
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
علیرضا حسن زاده | alireza hassanzadeh
tarbiat modares university
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-778-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252514.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کتابداری و اطلاع رسانی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات