این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، جلد ۲۴، شماره ۲، صفحات ۸۹-۱۰۴

عنوان فارسی لزوم به‌کارگیری مدیریت دانش در افزایش سطح کیفی فعالیت‌های‌ سازمان‌های نوین
چکیده فارسی مقاله  این مقاله بر آن است تا به نقش مدیریت دانش در سازمان‌‌‌‌‌‌ها، به‌ویژه کتابخانه‌ها، و تأثیر آن در بهبود روند کاری آنها بپردازد. هدف اصلی از مدیریت دانش در یک سازمان تبدیل دانش ضمنی کارکنان، به‌عنوان منبعی مهم در تصمیم‌گیری و اقدام عملی، به دانش صریح و مدون برای رسیدن به اهداف آن است. به هر میزان که میان توانایی‌ها، درک، قوه شناخت و اطلاعات انسان ارتباط نزدیک‌تری برقرار شود، می‌توان به تولید دانش اثربخش‌تر و کاربردی‌تر امیدوار بود. امروزه سازمان‌ها نباید تنها منبع مالی را سرمایه‌های خود بدانند بلکه دانش کارکنان یک سازمان، از مهم‌ترین سرمایه‌های آن به‌شمار می‌آید که انتظار می‌رود مدیریت یک سازمان به‌نحو شایسته و مطلوبی در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Need to Employ Knowledge Management to Boost the Quality of Services in Modern Organization, Especially Libraries
چکیده انگلیسی مقاله The present paper deals with the role of played by knowledge management in organizations and its impact on their improved operations, including libraries. The KM mission within an organization is to transform the tacit knowledge of employees into an important source for decision making as well as proactive documentation of explicit knowledge for achieving organizational goals. The closer man’s abilities, understanding, cognition and information are matched, the more one could be optimistic about generation of a more effective and applied knowledge. Nowadays organizations should not solely consider their financial holdings as their assets, rather the collective knowledge of those employed within an organizations are one of its most important asset on which the management must duly invest.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فایزه فرهودی | faezeh farhoodi


فریبرز درودی | fariborz doroudi



نشانی اینترنتی http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-30&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252581.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کتابداری و اطلاع رسانی
نوع مقاله منتشر شده مروری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات