این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۱۴۷-۱۷۵
عنوان فارسی
پیشایندهای اصالت برند و نقش آن در شکلگیری تبلیغات توصیهای (موردمطالعه: آجیل تواضع)
چکیده فارسی مقاله
امروزه مصرفکنندگان بیش از هر زمانی در جستجوی اصالت هستند. یکی از ویژگیهای ارزشمند اصالت برند این است که مصرفکنندگان حاضرند برای محصولاتی که به نظر آنها اصل هستند، مبلغ بیشتری را پرداخت کنند. اصالت بهعنوان یک ویژگی موردعلاقه مصرفکنندگان که منعکسکنندۀ درک از منحصربهفردبودن، واقعی یا اصلیبودن یک برند است، ظهور پیدا کرده است و به بازاریابان کمک میکند تا برندهای خود را از رقبا متمایز کنند. پژوهش حاضر به بررسی پیشایندهای اصالت برند و تأثیر آن بر تبلیغات توصیهای (WOM) پرداخته است. جامعه آماری پژوهش مصرفکنندگان برند آجیل تواضع در تهران است. باتوجهبه فرمول نمونهگیری، تعداد 372 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند و با روش نمونهگیری دردسترس پاسخدهندگان انتخاب شدند. دادهها از راه پرسشنامه استاندارد جمعآوری شد. پایایی پرسشنامه از راه محاسبه ضریب آلفای کرونباخ و روایی آن از روش تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول و مرتبه دوم بررسی شد. برای آمار توصیفی از نرمافزار SPSS24 آزمون فرضیهها از مدلسازی معادلههای ساختاری با نرمافزار LISREL 8.8 استفاده شد. نتایج آزمون فرضیهها نشان داد که نوستالژی برند، میراث برند، مشروعیت برند و شفافیت برند بر اصالت برند تأثیر مثبت و معنیداری دارند. همچنین، اصالت برند بر تبلیغات توصیهای (WOM) تأثیر مثبت و معنیداری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اصالت برند، تبلیغات توصیهای، میراث برند، نوستالژی برند، شفافیت برند.
عنوان انگلیسی
Antecedents of brand authenticity and its role in the formation of word of mouth (Case study: Tavazo nuts)
چکیده انگلیسی مقاله
Today, more than ever, consumers are searching for authenticity. One of the valuable features of brand authenticity is that consumers are willing to pay primum price for products that they think are authentic. Authenticity has emerged as a consumer favorite feature that reflects a brand's sense of uniqueness, realism, or originality, helping marketers differentiate their brands from competitors. The present study examines the antecedents of brand authenticity and its impact on word of mouth (WOM). Consumers of Tavazeh nuts brand in Tehran constitute the statistical population of this research. 372 people were selected as the sample by available sampling method. Data were collected through a standard questionnaire. The reliability of the questionnaire was assessed by calculating Cronbach's alpha coefficient and its validity was assessed by first-order and second-order confirmatory factor analysis (CFA). SPSS24 software was used for descriptive statistics and structural equation modeling (SEM) with LISREL 8.8 software was used to test the hypotheses. The results of testing the hypotheses showed that brand nostalgia, brand heritage, brand legitimacy and brand clarity have a positive and significant effect on brand authenticity. Also, brand authenticity has a positive and significant effect on word of mouth (WOM).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Brand Authenticity, Word of Mouth, Brand Heritage, Brand Nostalgia, Brand Clarity
نویسندگان مقاله
اسداله کردناییج | Asadollah Kordnaeij
Professor, Business Management Department, Faculty of Management & Economics, University of Tarbiat Modares, Tehran, Iran.
استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
میثم شیرخدایی | Meysam Shirkhodaie
Associate Professor, Business Management Department, Faculty of Economics and Administrative Sciences, University of Mazandaran, Tehran, Iran.
دانشیار، مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران، بابلسر، مازندران، ایران.
فاطمه اصغری گودرزی | Fatemeh Asghari Goudrzi
Master Student of Business Management, Tarbiat Modares University
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سهیل نجات | Soheil Nejat
Ph.D. Candidate in Business Management, Faculty of Management & Economics, Tarbiat Modares, Babolsar, Mazandaran, Iran.
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-12319-3&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات