این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۱۰۷-۱۲۳

عنوان فارسی ارائه الگو تحلیل‌های پیشرفته آینده‌نگر براساس ارتباط میان سیاست‌های فروش با خوشه‌بندی مشتریان و سبد محصولی آنها در صنعت فروش و پخش
چکیده فارسی مقاله راهکار‌های آینده‌نگر در سیاست‌گذاری‌های فروش یکی از مؤلفه‌های مهم و ضروری در برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت در هر کسب‌وکاری است. تدوین درست و دقیق سیاست‌های فروش می‌تواند در مدیریت جریان‌های نقدی و تخصیص منابع نقش مؤثری داشته باشد. امر مزبور حکایت از این دارد که باتوجه‌به اینکه در دنیای رقابتی امروز (که رضایت خاطر مشتریان و افزایش سهم بازار مهم تلقی می‌شود) براورد مسئله دررابطه با رفتار خرید مشتریان موضوع اصلی هر سازمانی است که با استفاده از ارائه راهکار در جهت تحلیل‌های پیشرفته آینده‌نگر در حوزه سیاست‌گذاری می‌توان این مسائل را بهبود بخشید. هدف این پژوهش ارائه الگوی برای خوشه‌بندی مشتریان و استخراج سبد محصولی هر خوشه است که با استفاده از این اطلاعات سیاست‌های فروش و پخش متناسب هر خوشه استخراج‌شده که درنهایت نتایج به‌دست‌آمده به‌وسیله خبرگان صنعت پخش تأیید شده است. صرفنظر از مشتریان فعلی با ورود مشتریان جدید، با بهره‌گیری از الگوریتم دسته‌بندی خوشه‌ها، سیاست مناسب این دسته از مشتریان نیز پیش‌بینی می‌شود که قابل ارائه برای تقویت و وفاداری آنها خواهد بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سیاست‌گذاری فروش، خوشه‌بندی، سبد محصولی، صنعت پخش، داده‌کاوی.

عنوان انگلیسی A Predictive Analytics Approach to Sales Policies Correlations with Customer Clusters and Product Portfolios in the Sales and Distribution Industry
چکیده انگلیسی مقاله Prospective sales policies are one of the essential components of short- and medium-term planning in any business. The correct and accurate formulation of sales policies can play an effective role in managing cash flows and allocating resources. In general, the above statement indicates the fact that in today's competitive world, customer satisfaction and increased market share is vital, estimating the issues about customer buying behavior and decision making is the main theme of any organization that this can be improved by using advanced prospective analysis in the field of sales policy. The purpose of this study is to provide a model for customer clustering, extract the product portfolio of each cluster and allocate the appropriate sales policies for them. Finally, the results were confirmed by experts. Apart from current customers and with the entrance of new customers, using clustering algorithms, the appropriate policies for different categories of these customers are provided to improve their loyalties.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Sales policy Making, Clustering, Product portfolio, Distribution Industry, Predictive Analytics.

نویسندگان مقاله بابک سهرابی | babak sohrabi
aFull professor, IT Management, Faculty of Management, University of Tehran, Tehran, Iran.
استاد، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران.

ایمان ریسی وانانی | Iman Raeesi Vanani
Associate Professor, Information Technology Management, Faculty of Management and Accounting, Allameh Tabataba’i University, Tehran, Iran.
دانشیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.

یاسمن حاجی قربانی | Yasaman Hajighorbani
Graduated Student, Information Technology Management, Faculty of Management, University of Tehran, Tehran, Iran.
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایران.


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-27784-3&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات