این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۱۱۳-۱۳۴
عنوان فارسی
شناسایی و اولویتبندی ارزشهای خدمات عمومی در بخش دولتی ایران
چکیده فارسی مقاله
ارزشهای بخش عمومی از ارکان مهم این بخش تلقی میشوند؛ شناسایی این ارزشها حایز اهمیت است چرا که آنها بهعنوان قطبنما، هدایتگر همه فعالیتهای سازمانهای دولتی هستند. مقاله حاضر با هدف تعیین ارزشهای عمومی موردقبول در بخش دولتی ایران انجام شده است. برای این منظور ارزشهای شناساییشده از ادبیات نظری با استفاده از روش دلفی فازی و بر مبنای خرد جمعی بررسی شدند. براساس نتایج حاصل از پژوهش، ارزشها در 5 دسته (اخلاقی، حرفهای، دموکراتیک، انسانی و دینی) قرار میگیرند. یافتههای بهدستآمده از این مرحله با استفاده از پرسشنامه و برای اولویتبندی ارزشها بین کارکنان سازمان برنامه و بودجه بدست آمده است. براساس نتایج این بخش ارزشهایی مانند صداقت، حقگرایی و صرفهجویی در اموال عمومی از اولویت بالاتری برخوردار بودند و برتری و نمایندگی در پایینترین اولویت قرار دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزش، خدمات عمومی، بخش دولتی.
عنوان انگلیسی
Identifying and prioritizing Public Service Values in Iran’s Public Sector
چکیده انگلیسی مقاله
Values of public sector are considered to be key elements in this sector; identifying these values is important because they have guiding role for public sector as a compass. This paper aims to determine public acceptance values in Iran's public sector. To this end, the identified values of theoretical literature were investigated using a fuzzy Delphi method based on consensus. Based on results of the research, values were identified in five categories (ethical, professional, democratic, human and religious). The findings of this phase were distributed among the staff of the Program and Budgeting Organization using a questionnaire to prioritize values. According to the results of this section, values such as honesty, fairness and saving in public property have higher priority and superiority and representation were the lowest priority.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Public Service Values, Ethical Values, Professional Values, Democratic Values, Religious Values, Human Values.
نویسندگان مقاله
طیبه عباسی | Tayebeh Abbasi
Assistant Prof, Faculty of Management, Tehran University, Tehran, Iran.
استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
عباس نرگسیان | abbas nargesyan
Assistant Prof, Faculty of Management, Tehran University, Tehran, Iran.
استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
مریم سلیمی | Maryam Salimi
MSc of Public Administration, Faculty of Management, Tehran University, Tehran, Iran.
کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-30456-2&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات