این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات
، جلد ۲۱، شماره ۱، صفحات ۱-۱۹
عنوان فارسی
ارزیابی طرح غدیر از دیدگاه کاربران (تهران ۱۳۸۳)
چکیده فارسی مقاله
طرح غدیر از جمله طرحهای دسترسی مستقیم است و کاربران این طرح میتوانند مانند اعضای معمولی با مراجعه مستقیم به آنها از منابعشان به صورت رایگان استفاده نمایند. پژوهش حاضر به ارزیابی این طرح از دیدگاه کاربران آن (در شهر تهران) پرداخته است.به طور متوسط حدود 60 درصد از کاربران مستقر در تهران میزان اثرگذاری طرح غدیر را در حد «زیاد» ارزیابی کردهاند و در مجموع 2/71 درصد از کاربران از طرح غدیر در حد «زیاد» راضی بودهاند. عمدهترین محدودیتها و مشکلات احتمالی طرح غدیر از دیدگاه کاربران نیز به ترتیب عبارت بودند از: نبود فهرستهای مشترک و فهرستگانها (اعم از چاپی و پیوسته)، عدم همکاری برخی از کتابخانهها، عوامل فناورانه، تبعیض قائل شدن برخی از کتابخانهها بین مراجعان خود و دیگر کتابخانهها، کافی نبودن تعداد کتابخانههای عضو، نارضایتی برخی از کتابخانههای بزرگ به سبب افزایش تعداد مراجعان، قوانین دست و پا گیر اداری. در چند مورد اختلاف معناداری بین دیدگاه سه گروه کاربران (دانشجویان کارشناسی ارشد، دانشجویان دکترا و اعضای هیئت علمی) وجود داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Users’ assessment of Ghadir Project (Tehran 2004)
چکیده انگلیسی مقاله
Officially launched in 1999 by the Ministry of Sciences, Research and Technology, Ghadir Project provides direct access to academic libraries’ holdings. Patrons of member libraries could use the resources regardless of point of access. The present paper attempts to evaluate the project from the view point of its most important beneficiary, i.e. users located in Metro Tehran.On the average, 60 percent of the users based in Tehran, have assessed the impact of Ghadir Project as high. 71.2 percent were highly satisfied with the project. Users’s perception of the most outstanding limitations and possible issues with Ghadir Project were: Lack of either hardcopy or online ::::union:::: lists, lack of cooperation by some libraries, technological issues, discrimination between libraries’ in-house patrons and those referred by other libraries, low number of member libraries, big Libraries dissatisfaction with the additional workload, and bureaucratic red-tape. In several cases there had been significant differences in perception among three user groups (Graduate Students, PhD Candidates and Faculty Members).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیروس پناهی | sirous panahi
نشانی اینترنتی
http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-82&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252661.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کتابداری و اطلاع رسانی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات