این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات
، جلد ۲۱، شماره ۱، صفحات ۴۹-۶۶
عنوان فارسی
آموزش الکترونیکی: پارادیم جدید در عصر اطلاعات
چکیده فارسی مقاله
با ورود به عصر اطلاعات ، نهاد آموزش از نخستین نهادهایی است که دستخوش تغییرات اساسی شده. آموزش الکترونیکی به عنوان پارادیمی جدید، این حوزه را متحول ساخته است. با توجه به قابلیتهای بسیار بالای این سیستم آموزشی و حجم عظیم تقاضا برای آموزش، و ناتوانی نظام آموزشی کنونی در پاسخگویی به آن، در باب ضرورت بهکارگیری و اهمیت آموزش الکترونیکی تردیدی وجود ندارد .آنچه مطرح است شیوه و چگونگی این آموزش است.کتابخانهها نیز به عنوان زیرسیستم نظام آموزشی، باید همگام با تغییرات پیش بروند و نسبت به ارائه خدمات جدید و متناسب با نیاز روز، اقدام نمایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کتابخانه، عصر اطلاعات، فناوری اطلاعات، آموزش، نظام آموزشی
عنوان انگلیسی
E-learning A new paradigm in the age of information
چکیده انگلیسی مقاله
The educational institution was among the early institutions undergoing radical changes with the dawn of the information age. Electronic Learning, as a new paradigm, has evolved this area. Given its potential, the shear volume of demand for education, and the ineffectuality of present educational system in addressing it, leaves no room for doubting both the necessity and importance of e-learning. What is at stake is the nature and mode of deployment of such learning. As a subsystem of the educational system, the libraries should keep pace with change and try to incorporate this new learning mode within their operational and service structure.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ربابه فرهادی | robabeh farhadi
نشانی اینترنتی
http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-86&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252664.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
فناوری اطلاعات
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات