این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، جلد ۲۰، شماره ۳، صفحات ۸۷-۹۸

عنوان فارسی کتابداران در عصر دانش
چکیده فارسی مقاله عصر دانش شرایط و چالش‌های جدیدی را برای سازمان‌ها و گروه‌های حرفه‌ای گوناگون به وجود آورده است. درک نیروها و گرایش‌هایی که آینده قلمرو دانش را شکل می‌دهند برای کتابداران بسیار مهم است. اقتصاد دانش در یک محیط چند شبکه‌‌ای شکل می‌گیرد. در اقتصاد شبکه‌ای، شبکه روابط بسیار مهمتر از مالکیت اموال و دارایی است. مقاله حاضر به این موضوع می‌پردازد که چگونه کتابداران به کارکنان دانش تبدیل می‌شوند و دیگر گروه‌های کاری دانش را پشتیبانی می‌کنند. نقشه‌ها و مهارت‌های جدید (بویژه مهارت‌های ارتباطی و میان فردی که نقش عمده‌ای در آماده‌سازی فراورده‌های اطلاعاتی جدید ایفا می‌کنند) به عنوان پایه و اساس بحث، منظور شده‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Librarians in the knowledge age
چکیده انگلیسی مقاله The knowledge age has created a new context and challenges for different organizations and professional groups. Understanding the forces and trends that are shaping the future of the knowledge territory is very important for librarians. The knowledge economy exists in a multi-networked environment. Under the “network economy” the network of relationships is more important than the ownership of assets. This paper concentrates on how librarians become knowledge workers and support other knowledge workers’ communities. The new roles and skills (particularly communication and interpersonal skills which play a great role in preparing new information products) are presented as a basis for the discussion.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کاتارزینا ماترسکا | katarzyan materska
katarzyna materska. assistant professor, information science and book studies department, university of warsaw, warsaw, poland
دانشجوی دکتری کتابداری و اطلاع رسانی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی


نشانی اینترنتی http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-8&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252673.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات