این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۲۱، شماره ۱۰، صفحات ۱۲۹-۱۵۲

عنوان فارسی نقد و بررسی روش‌های آموزش افعال حرکتی زبان روسی در دانشگاه‌های ایران
چکیده فارسی مقاله مقالۀ حاضر به نقد و بررسی روش­های آموزش افعال حرکتی زبان روسی و ارائه راهکارهای کیفیت‌بخشی به آموزش این مقوله زبان روسی در دانشگاه­های کشورمان در چهارچوب دورۀ آموزش زبان روسی به عنوان زبان خارجی می‌پردازد. نتایج مقالۀ حاضر که حاصل مطالعۀ روش­های نوین آموزش زبان روسی است نشان می­دهند که یکی از مهم‌ترین اقداماتی که خصوصاً در ابتدای امر آموزش باید توسط مدرس انجام شود، ایجاد تصویر درست و عینی از زبان آموزشیِ روسی به عنوان زبان خارجی و اهداف اصلی آن در ذهن زبان­آموزان است. زبان­آموزان از همان ابتدا باید بدانند که زبانی که قرار است یاد بگیرند مخصوصاً در ابتدای امر، با زبان ِروس‌زبان‌هایی که این زبان به عنوان زبان مادری آنها به شمار می‌رود، قدری متفاوت خواهد بود. لذا در مقالۀ حاضر سعی می‌گردد که بر پایۀ آموزش افعال حرکتی زبان روسی و مشکلات فراوانی که زبان‌آموزان در فراگیری عملی و کاربردیِ این مقولۀ زبانی دارند، راهکارهای کیفیت‌بخشی به امر آموزش افعال حرکتی پیشنهاد گردند. روش­ تحقیق در مقالۀ حاضر توصیفی و تحلیلی است و در آن از داده­ها و نتایج حاصل از روش­های تدریس به کار گرفته شده در جلسات درس مربوط به آموزش افعال حرکتی طی چند سال بهره گرفته شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله زبان روسی به عنوان زبان خارجی، روش‌های نوین تدریس، افعال حرکتی، موقعیت گفتاری، افعال حرکتی پر کاربرد، زبان روسی،

عنوان انگلیسی A Critique on the Methods of Teaching Verbs of Motio in Russian Language in Iranian Universities
چکیده انگلیسی مقاله The present article reviews and examines the methods of teaching Russian motion verbs and provides quality strategies for teaching this category of the Russian language in our country's universities within the framework of the Russian language teaching course as a foreign language. The results of the present article, which are the result of studying new methods of teaching the Russian language, show that one of the most important measures that should be done by the teacher, especially at the beginning of the teaching, is to create a correct and objective image of Russian language as a foreign language and goals. The main thing is in the minds of language learners. Learners should know from the beginning that the language they are about to learn, especially at the beginning, will be slightly different from the languages ​​of the languages ​​in which it is considered their mother tongue. Therefore, in the present article, based on the teaching of motion verbs in the Russian language and the many problems that language learners have in the practical and applied learning of this language category, qualitative solutions to the teaching of motion verbs are proposed. The research method in this article is descriptive and analytical and it uses the data and results of teaching methods used in lesson sessions related to teaching motion verbs over several years.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله زبان روسی به عنوان زبان خارجی, روش‌های نوین تدریس, افعال حرکتی, موقعیت گفتاری, افعال حرکتی پر کاربرد, زبان روسی

نویسندگان مقاله رضوان حسن زاده |
استادیار زبان و ادبیات روسی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_7252_2bd011ba9ca172dd6fa74e2203ed287c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات