این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۲۱، شماره ۱۰، صفحات ۳۷۳-۳۹۷

عنوان فارسی بررسی و نقد کتاب آموزش زبان ژاپنی گِنکی (شاداب، بانشاط)
چکیده فارسی مقاله هدف از نگارش این مقاله، معرفی و بررسی کتاب دو­ جلدی آموزش مقدماتی زبان ژاپنی باعنوان «گِنکی» است که نخستین بار در سال 1999 میلادی منتشر و در سال­های 2011 و 2020 تجدید چاپ شده است. کتاب مذکور، به­ویژه در سال­های اخیر در بسیاری از مراکز دانشگاهی و غیر­دانشگاهی آموزش زبان ژاپنی، در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته است. در جستار حاضر تلاش شده علاوه بر معرفی اثر، نقاط ضعف و قوت آن آشکار گردد. بررسی و نقد آن با نگاهی به شاخص­های ارزیابی رضی (1388) و از منظر صوری، ساختاری و محتوایی انجام شده است. نتایجی که از واکاوی این اثر حاصل گردید، نشان داد «گنکی» که حاصل همکاری گروهی از متخصصان و اساتید آموزش زبان ژاپنی است، دارای نقاط قوت فراوانی است، اما در کنار این نقاط قوت، نقایص و نقاط ضعفی نیز در آن دیده می­شود که در صورت رفع آنها در چاپ­های بعدی، این ظرفیت را دارد که به عنوان منبعی نسبتاَ قابل اتکا، نظر مثبت بسیاری از مدرسان زبان ژاپنی و زبان­آموزان به­ویژه آن گروه از زبان­آموزانی که تمایل دارند زبان ژاپنی را مستقل از کلاس و به صورت خود­آموز بیاموزند، به خود جلب کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله گنکی، منبع آموزشی، زبان‌آموز، ژاپنی، مقدماتی،

عنوان انگلیسی A Critical Review on the Book “Genki” (Lively, Vivacious)
چکیده انگلیسی مقاله This paper is an introduction and a critical review of the book “Genki” a two-volume book for elementary education of the Japanese language which was first published in 1999 and republished in 2011 and 2020. The book has been used in many universities and language teaching centers around the world, especially in recent years. This study is an attempt to identify the strengths and weaknesses of this textbook. This critical assessment is carried out from visual and content-based aspects using Razi’s (2009) evaluation criteria. The overall conclusion of this study showed that “Genki”, which is the result of a collaboration between a group of Japanese language teaching professionals and teachers, has many strengths and advantages, but while having the strengths, the book suffers from a few shortcomings that if eliminated in future editions, it can be used as a relatively reliable educational source that has the potential to attract the positive attention of many Japanese language teachers and students, especially those who choose to study English independently on a self-study basis.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله گنکی, منبع آموزشی, زبان‌آموز, ژاپنی, مقدماتی

نویسندگان مقاله فرزانه مرادی |
استادیار زبان و ادبیات ژاپنی، دانشکدۀ زبان‌ها و ادبیات خارجی، دانشگاه تهران، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_7260_aa59a4b23b81af2d0d978eecbb35ff0c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات