این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۲۱، شماره ۸، صفحات ۳۲۷-۳۵۴
عنوان فارسی
بررسی کتاب سینمای صامت
چکیده فارسی مقاله
تاریخ سینمای صامت، از یک جهت کارنامه تلاشها، رنجها، پیروزیها و شکستهایی است که برای به ثمر رسیدن آنچه که امروز تحت عنوان سینما و قواعدش میشناسیم موثر و اساسی بودهاند و از جنبه دیگر داستان روایتهایی است که به مرور زمان و با کشف ابعاد نادیده آن سالها به مرور صیقل خوردهاند و درک ما را در این حوزه وسعت دادهاند. کتاب سینمای صامت، ترکیبی از دو کتاب مجزای لیام اولیری و پل شرودر رودرگیث، روایتی مختصر و فشرده از آن سالهای اولیه است. کتاب اول که متعلق به لیام اولیری است به تاریخ سینمای صامت در غرب اختصاص دارد وکتاب دوم به قلم پل رودریگث به تاریخ سینمای صامت در آمریکای لاتین. در این متن سعی شده با نگاهی به حذفیات و کاستیهای کتاب در نسخه فارسی، نشان داده شود چه بخشهایی از آن برای کتابخوان امروزی، تکراری و نابسنده و چه قسمتهایی مفید و تازه و آگاهیبخش است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سینمای صامت، فیلم، تاریخ، آمریکای لاتین،
عنوان انگلیسی
A Critique on the Book “Silent Cinema” by Liam O’Leary, Paul A. Schroeder Rodriguez, translated by Majid Mostafavi
چکیده انگلیسی مقاله
The history of silent cinema is, in one sense, a record of the struggles, sufferings, victories, and failures that have been instrumental in achieving what we know today as cinema and its rules and attributes. It is also about the historical narratives that have been polished and expanded our understanding of the silent era over time. This book is a combination of two separate books by Liam Olieri and Paul Schroder Rodriguez, a concise, compelling narrative of those early years. The first book, by Liam Olivier, is dedicated to the history of silent cinema in Western countries, and the second, written by Paul Rodrigues, analyses the history of that time in Latin America. This article attempts to look at the omissions and shortcomings of the book in the Persian version to show which parts of it are repetitive and inconsistent and which ones are useful, fresh, and informative for readers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
سینمای صامت, فیلم, تاریخ, آمریکای لاتین
نویسندگان مقاله
حامد فاردار |
دانشآموخته ارشد رشته سینما دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران، تهران، ایران.
حمید دهقانپور |
عضو هیات علمی دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_7022_b29725fbcd4c8bca18070a454e408963.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات