این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۲۱، شماره ۸، صفحات ۳۵۵-۳۷۹

عنوان فارسی مدیریت استراتژیک دیزاین و توسعه‌ی دیزاین‌بریف نقد و بررسی کتاب دیزاین‌بریف تفهیم‌نامه طراحی
چکیده فارسی مقاله با توسعه‌ی دیزاین در عصر حاضر، برنامه‌ریزی و مدیریت فرایند آن به منظور بهره‌برداری از خدمات و محصولات دیزاین از اهمیتی افزاینده برخوردار شده است. مقاله حاضر با هدف بازشناسی ویژگی‌های متون دیزاین بر اساس الگوی نقد کتاب به بررسی و نقد کتابی در زمینه تدوین و برنامه‌ریزی دیزاین می‌پردازد. کتاب دیزاین‌بریف مجموعه‌ای از چکیده بحث‌ها و سخنرانی‌ها و سمینارهای مدیر و مشاور راهبردهای دیزاین در عرصه بین‌المللی است که در برخی موارد با گزیده مقالاتی از دیگر نویسندگان همراه شده است. محتوای کتاب در دو بخش کلی دیزاین‌بریف و مدیریت دیزاین نگاشته شده است. از جمله نکات مهم در این بررسی توصیفی تحلیلی توجه به ویژگی‌های شکلی و فنی کتاب است. نتایج این بررسی نشان می‌دهد ترکیب رنگی جلد، حروفچینی و صفحه‌آرایی کتاب با در نظر گرفتن سواد بصری مخاطبان آن نیازمند تجدید نظر و ویرایش است و عدم استفاده از ابزارهای بصری‌سازی و تصویر از جذابیت و کارکرد مناسب کتاب می‌کاهد. هم‌چنین یافته‌های تحقیق در بررسی متن گویای این است که محتوای کتاب فاقد رویکردی تحلیلی و استدلالی است و ارتباط موضوعی میان محتوای برخی فصول از انسجام کافی برخوردار نمی‌باشد، هر چند دربردارنده برخی نکات کلیدی در تدوین دیزاین بریف و مدیریت دیزاین است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دیزاین‌بریف، مدیریت، استراتژی، طراحی گرافیک، دیزاینر،

عنوان انگلیسی The Design Management and Developing Design Brief A Critique on the Book “The Design Brief book”
چکیده انگلیسی مقاله Today the design development and management of its process has become increasingly important. Based on the book review model, this article examines and critiques a book in the field of design development and planning with the aim of recognizing the features of design texts. “The Design Brief book” contains a collection of discussions, lectures and seminars by a well-known director and consultant of design strategies in the field of organizational identity management. The book content is written in two general sections: Design brief and design management. This descriptive-analytical study pays attention to the visual and technical characteristics of the book as well as the meaning of the content text. Considering the visual literacy of book’s audience, the color combination of the cover, lettering, and page layout of the book, needs to be revised and edited. Also, the lack of visualization and image tools leads to poor functioning and less attractiveness of the pages. The findings of the research in the study of the text indicate that the content of the book lacks an analytical approach to the subjects. The thematic relationship between the content of some chapters is not sufficiently coherent, although it does include some key points in the design of cryptographic design and design management.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله دیزاین‌بریف, مدیریت, استراتژی, طراحی گرافیک, دیزاینر

نویسندگان مقاله مریم کهوند |
استادیار گروه ارتباط تصویری و تصویرسازی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_7023_169bfa017d33af4a8b732b1afde7cee0.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات