این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۲۱، شماره ۳، صفحات ۴۰۱-۴۲۲
عنوان فارسی
نقدی بر کتاب نگاهی نو به باورهای کارآفرینی و مدیریت بنگاهها
چکیده فارسی مقاله
محتوای کتاب «نگاهی نو به باورهای کارآفرینی و مدیریت بنگاهها» شامل سه بخش و 13 فصل با محوریت کارآفرینی و مدیریت بنگاهها است. با توجه به اهمیت باورها در کارآفرینی، موضوع کلی کتاب جذاب و سودمند است و بهویژه به مخاطبان غیرتخصصی دیدگاه مناسبی ارائه میکند. در این اثر تلاش شده است بازتعریفی از کارآفرینی و باورهای مرتبط با آن ارائه شود که این تلاش تا حد زیادی با عدم بکارگیری منابع بهروز و جدید بی-ثمر مانده است. البته ساختار کتاب، خبری است و بیشتر به گزارشهای دهۀ قبل میلادی اتکا نموده و از گزارش-های داخلی بیبهره بوده است. این اثر اگرچه توانسته است اطلاعات جامعی از کارآفرینی و مدیریت کسبوکار ارائه نماید، اما به علت استفاده از آمارهای یک دهه قبل، در تحلیل روابط کسبوکار و کارآفرینی چندان موفق نبوده است و بیشتر قضاوت خواننده را در مورد مطلب جویا شده است. همچنین در موارد متعددی با عبارتهای بدون استناد، استدلالهایی ارائه شده است که استفاده از کتاب را به عنوان یک مرجع کامل بهخصوص در زمینۀ ارائۀ الگوی بومی کارآفرینی زیر سوال میبرد. در مجموع، کتاب از نظر موضوعی افق جدیدی به مباحث کارآفرینی میگشاید، هر چند از نظر محتوایی ضعفهای آشکاری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نقد کتاب، کارآفرینی، باورهای کارآفرینانه، مدیریت کسبوکار،
عنوان انگلیسی
A Critical Review on the Book “A New Look at the Entrepreneurial Beliefs and Corporate Management”
چکیده انگلیسی مقاله
The content of "A New Look at the Entrepreneurial Beliefs and Corporate Management" book comprises three sectors and 13 chapters with the centrality of entrepreneurship and corporate management. Also, an attempt has been made to provide a redefinition of entrepreneurship and related beliefs; although this effort has been futile with the lack of use of new and novel resources. The book mostly relies on reports of the previous decade and has been deprived from domestic reports. Although this book has been able to provide comprehensive knowledge of entrepreneurship and business management in firms by imitating resources from previous decades, it hasn’t been able to explain the relationship between business and entrepreneurship and mainly asks the reader for their judgment on the subject. Also by using phrases such as: the statistics indicate that, or some scientists have said that; tries to confirm its content. Therefore, contrary to the opinion of the writers of the book, it’s not a complete source particularly about the use of internal experience in the area under discussion.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نقد کتاب, کارآفرینی, باورهای کارآفرینانه, مدیریت کسبوکار
نویسندگان مقاله
محمدجواد نائیجی |
استادیار مدیریت بازرگانی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران .
سید مصطفی عالم نجفی |
کارشناس ارشد کارآفرینی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_5750_f79346c92f109d2ab25f7079355d080a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات