این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۲۰، شماره ۱۱، صفحات ۶۹-۹۳
عنوان فارسی
آسیبشناسی علل ارتباط کم دانشجویان رشتۀ حقوق با جامعه
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف آسیبشناسی اجرای کارورزی رشتۀ حقوق در مقطع کارشناسی اجرا شده است. روش این پژوهش ترکیبی است. در بخش کیفی با 28 نفر از متخصصان، اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان، شاغلان حوزۀ حقوق، و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مصاحبه شد. جامعۀ آماری بخش کمّی دانشجویان سال تحصیلی 1396 تا 1397 و دانشآموختگان سالهای 1393 تا 1396 رشتۀ حقوق بودند که بهروش تصادفی طبقهای متناسب با حجم (115 نفر) انتخاب شدند. دادههای پژوهش از طریق مصاحبۀ نیمهساختاریافته و پرسشنامۀ محققساخته جمعآوری شد. نتایج بخش کمّی نشان میدهد که مهمترین مانع در اجرای موفق کارورزی کمتوجهی مسئولان دانشگاهی به جایگاه درسهای عملی و ضعف همکاری بین دانشگاه و مراکز غیردانشگاهی برای انجام کارورزی است. شرکتکنندگان در مصاحبه نیز بر جدیگرفتهنشدن درس کارورزی و تعداد زیاد دانشجو در رشتۀ حقوق بهمنزلۀ مهمترین آسیبهای اجرای کارورزی تأکید داشتند. برنامهریزان آموزشی با استفاده از نتایج این پژوهش میتوانند بهمنظور اصلاح برنامۀ درسی دیگر رشتههای علوم انسانی اقدام کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارتباط دانشگاه با جامعه، آسیبشناسی کارورزی، تلفیق نظر و عمل، علوم انسانی،
عنوان انگلیسی
Pathology Causes of Poor Communication between Law Students and Society
چکیده انگلیسی مقاله
The present study was conducted with the aim of the pathology of internship implementation in the field of law among undergraduates. This study adopted a mixed approach. In the qualitative section, interviews were conducted with 28 experts, faculty members, lawyers, and graduate students from the University of Isfahan. The statistical population of the quantitative section of this study was students in, and graduates of 2014-2017 in psychology, 115 of whom were selected by stratified random sampling method. The data were collected through semi-structured interviews and researcher-made questionnaires. The results of the quantitative research showed that the most important obstacle in the successful implementation of the internship is the lack of attention of academic authorities to the practical courses and the lack of cooperation between the university and non-academic centers for conducting an internship course. Participants in the interview also emphasized that the internship courses are mostly ignored, and there are a large number of law students, hence the most important disadvantages of the internship. Educational planners can use the results of this study to improve the curriculum of other courses in humanities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ارتباط دانشگاه با جامعه, آسیبشناسی کارورزی, تلفیق نظر و عمل, علوم انسانی
نویسندگان مقاله
زهرا بابادی عکاشه |
استادیار علوم تربیتی، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سیدمحمدصادق طباطبایی |
دانشیار حقوق، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
محمدرضا نیلی احمدآبادی |
دانشیار علوم تربیتی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
احمدرضا نصر اصفهانی |
استاد علوم تربیتی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
نشانی اینترنتی
https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_6002_bc62e728135970cad189e43460d4fa2a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات