این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات
، جلد ۱۸، شماره ۱، صفحات ۱۱-۲۴
عنوان فارسی
موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران
چکیده فارسی مقاله
پدیده تجارت الکترونیک، از ضروریات تجارت در قرن 21 میباشد. لذا برای استفاده از این فنآوری نوین، لازم است عوامل محیطی مستقیم و غیرمستقیم بعنوان زیربنا در امر توسعه صادرات، مورد بررسی و مطالعه و بازنگری قرار گیرند. همچنین تجار و سایر دستاندرکاران در امر تجارت باید این امر حیاتی را شناخته و درک نمایند. برای رسیدن به این منظور لازم است ابتدا عوامل و در واقع موانع محیطی شناخته و اولویتبندی شوند، سپس ضریب اهمیت هر کدام رامعین کنیم و در نهایت الگویی جهت پیادهسازی مناسب تجارت الکترونیک ارائه نمائیم. در این مقاله نیز همین مراحل انجام شده است. با مطالعه این عوامل در 73 کشور در حال توسعه و توسعه یافته، الگوی مناسبی جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران داده شده و پیشنهاداتی مناسب با یافتههای تحقیق ارائه گردیده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
موانع محیطی،الگوی مناسب،تجارت الکترونیک
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
This study entitled” Studying the environmental obstacles and offering (an) appropriate model(s) for applying e-commerce in Iran” seeks to offer (a) model(s) for prioritizing the environmental obstacles and determining the percentage importance of each one. It has been organized into five chapters. The population includes 100 native and non-native persons who have been involved in e-commerce and applied it. The study has used field and library methods and the data have been gathered through survey, case study, comparison (comparative study) and electronic survey. They have been analyzed by parametric and non-parametric methods. In addition, they have been processed and categorized through statistical tests in order to accept or reject the hypotheses. The conclusion includes models, which prioritize the environmental obstacles and show effect size of each one.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
دکتر سیدمحمد اعرابی | mohammad seyed mohammad aarabi
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
سهیل سرمدسعیدی | soheil sarmadsaidy
دکتری مدیریت بازرگانی
نشانی اینترنتی
http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-40&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252716.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات