این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۲۰، شماره ۸، صفحات ۹۳-۱۱۳
عنوان فارسی
بررسی و نقد دو کتاب راهنمای املای فرانسه و آیین نگارش فرانسه
چکیده فارسی مقاله
وجود پیوند تنگاتنگ میان املا و نگارش موجب شده است تا به بررسی و نقد دو اثر آموزشی و دانشگاهی با نامهای راهنمای املای فرانسه و آیین نگارش فرانسه بپردازیم که مرکز نشر دانشگاهی آنها را چاپ کرده است. جستار پیشرو کوشیده است تا پس از نگاه کوتاهی به پیدایش و تحول املا به نقش دیکته در یادگیری املای فرانسه و پیوند آن با مهارت نوشتاری بپردازد. بررسی محتوا و بهویژه تمرینهایی که نویسندگان در این دو کتاب گنجاندهاند به این پژوهش اجازه داده است تا با تعیین نوع تمرینها هم رویکرد نویسندگان کتابها به آموزش زبان را آشکار سازد و هم راهکارهایی را برای اصلاًح، بهبود، و بهروزرسانی آنها پیشنهاد دهد. هدف اصلی نویسندگان در دو کتاب این است که نخست بهشیوهای کاملاً تجویزی، در کتاب اول، نکات اساسی املای فرانسه را، و در کتاب دوم، جملهنویسی و عناصر سازنده آن را به دانشجویان کارشناسی زبان و ادبیات فرانسه و مترجمی فرانسه آموزش دهند. بررسیهای نشان میدهند که این دو کتاب، باوجوداینکه قدیمی و ادبیاتمحورند و ظاهر جذابی ندارند، توانستهاند قوانین املایی و نگارشی را با شیوهای گامبهگام، از ساده به مشکل، و براساس نظم پیشنهادی نویسندگان به دانشجویان آموزش دهند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
قویمی، آموزش زبان فرانسه، املا، دیکته، مهارت نوشتاری، زبان نوشتاری،
عنوان انگلیسی
A Review of French Spelling Guide and French Writing
چکیده انگلیسی مقاله
The close relationship between spelling and writing has led us to study Mahvash Ghavimi’s works as a part of studies done at the Institute for Humanities and Cultural Studies, and we review and criticize two educational and academic works entitled "The French Spelling Guide" and "The French Writing Guidelines", published by the University Publication Center. The present article has tried to take a brief look at the emergence and evolution of spelling before paying attention to the role of dictation in learning French language spelling and its connection with writing skill.The study of the content and especially the exercises that the authors have included in these two books has allowed this research to reveal the approach of the authors of the books in language teaching by determining the type of exercises, and also there are some strategies suggested in order to correct, improve and update them. The main goal of the authors in these two books is to teach the basics of French spelling in a very prescriptive way in the first book, and in the second one, it refers to sentence construction and its constituent elements to be learned by bachelor students of French language and literature and French language translation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
قویمی, آموزش زبان فرانسه, املا, دیکته, مهارت نوشتاری, زبان نوشتاری
نویسندگان مقاله
سمیه زختاره |
دکترای علوم زبان، دانشگاه لورن فرانسه
نشانی اینترنتی
https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_5726_3668dcb8a6bb5b8c7707b4ae20fc5891.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات