این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۲۰، شماره ۸، صفحات ۲۸۹-۳۱۳
عنوان فارسی
نقدی بر کتاب Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning فناوری در آموزش و یادگیری زبان دوم
چکیده فارسی مقاله
کتابهای مختلفی برای بررسی جایگاه فناوری در آموزش زبان خارجی نوشته شده است که بهگفتۀ منتقدان اغلب آنها در نیل به اهداف خود چندان موفق نبودهاند. اما کتاب فناوری در آموزش و یادگیری زبان دوم، که چاپل و سائورو (Caral A. Chapell and Shanon Sauro) آن را گردآوری و در سال 2017 م در انتشارات Wiley Blackwell منتشر کردهاند، تصویر جامعی از حیطههای اصلی فناوری در آموزش و فراگیری زبان دوم ارائه میکند. این کتاب هنوز به زبان فارسی ترجمه نشده و نقدی هم بر مطالب آن نوشته نشده است، لذا این مطالعه تلاش کرده است ضمن معرفی کتاب، نقد علمی دقیقی هم از آن کند. نقاط قوت کتاب شامل جامعیت کتاب، تخصص نویسندگان کتاب و فصول آن، بهروزبودن نسبی مطالب، نوآوری و بهروزرسانی، انسجام شکلی و محتوایی، و نیز اعتبار منابع استفادهشده است. نقد اصلی واردشده بر کتاب، که ناشی از ماهیت دائمالتغییر فناوریهای نوین در آموزش است، نگنجاندن برخی از دستاوردها و نرمافزارهای جدید، حجم زیاد مطالب، فشردگی اطلاعات، و بحثهای نظری صرف، بدون معرفی عملی فناوریهای مطرحشده است. اما درکل کتاب ارزش علمی زیادی دارد و خلاصۀ مفید و جامعی از حیطههای مختلف کاربرد فناوری در آموزش و یادگیری زبان دوم ارائه میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فناوریهای نوین، فراگیری زبان دوم، اینترنت، رایانه،
عنوان انگلیسی
A Critical Review of the Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning
چکیده انگلیسی مقاله
Many books have been written to illustrate the position of the new technologies in teaching and learning a foreign or second language (L2); nonetheless, most of these books have not been successful. The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning edited by Caral A. Chapell and Shanon Sauro and published by Wiley Blackwell in 2017, provides a comprehensive overview of the various facets of the use of technology in teaching and learning an L2. This book has not been translated into Persian and no critical review has been published for it; accordingly, this study sought to both introduce and critically review this book. The current critical review revealed some advantages including comprehensiveness of the whole book, the expertise of the writers, up-to-dateness, content and format integrity, and the use of valid sources. The main criticisms are the exclusion of some of the very recent technologies, perhaps due to the ever-changing and exponentially volatile nature of the technological improvements and expansions, the introduction of too many technologies at the theoretical level without providing information about their practical use. Generally, the book is an invaluable and academically written source for L2 practitioners, postgraduate students, and researchers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
فناوریهای نوین, فراگیری زبان دوم, اینترنت, رایانه
نویسندگان مقاله
علی مالمیر |
استادیار آموزش زبان انگلیسی، عضو هیئت علمی دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، قزوین، ایران
علی درخشان |
دانشیار آموزش زبان انگلیسی، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه گلستان، گرگان، ایران
نشانی اینترنتی
https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_5736_9e29909352c22060815c90528cc354e6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات