این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۲۰، شماره ۸، صفحات ۳۳۹-۳۵۵

عنوان فارسی تحلیلی نقادانه بر کتاب Educational Psychology (روان‌شناسی تربیتی)
چکیده فارسی مقاله نقد به‌معنای جدا‌کردن خوب از بد و پرداختن به نقاط ضعف و قوت چیزی است. نقد و ارزیابی کتاب‌های آموزشی، به‌عنوان حلقه کوچکی از زنجیره مراحل و اجزای فرایند آموزش و یادگیری می‌تواند به مخاطبان آثار علمی، به‌ویژه استادان و دانشجویان، برای انتخاب کتاب متناسب با نیازها و علائقشان کمک کند. در این مقاله، ویراست سیزدهم کتاب روان‌شناسی تربیتی (نسخه جهانی) نوشته آنیتا وولفوک تحلیل و ارزیابی شده است. این مقاله تحلیلی است کیفی مبتنی‌بر تحلیل محتوا و براساس تجربه چندین‌ساله نویسنده در تدریس این کتاب در مقاطع تحصیلات تکمیلی و برمبنای بررسی مشخصات شکلی و محتوایی اثر و میزان کام‌یابی آن در رسیدن به اهدافی که نویسنده در مقدمه کتاب بر آن‌ها تأکید کرده است. باتوجه‌به نتایج این تحلیل نقادانه، امید است این نقد باعث شود علاقه‌مندان این حوزه با این کتاب بیش‌تر آشنا شوند و جامعه علمی ایران از آن بهتر بهره ببرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نقد کتاب، تهیه و تدوین متون درسی، روان‌شناسی تربیتی،

عنوان انگلیسی A Critical Evaluation of Educational Psychology
چکیده انگلیسی مقاله Criticism is judging the merits and demerits of something and showing its weaknesses and strengths. Textbook evaluation, as a small step in learning and teaching process, can help teachers and learners find books that suit their needs and likes. In the present article, the book ‘Educational Psychology’ (the 13th global edition) authored by Anita Woolfolk (2016) is reviewed and evaluated. This is a qualitative evaluation based on the writer’s experience in teaching this source in postgraduate classes for several years. To do so, the formal characteristics and the content of the book and the degree of its success in fulfilling the objectives, which are mentioned in the introduction of the book, are examined. Although this book, like any other book, is not flawless, it can surely be recommended to those who are interested in the learning-teaching process. It is hoped that, via this article, this book would be read and used by more people in the scientific community of Iran.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله نقد کتاب, تهیه و تدوین متون درسی, روان‌شناسی تربیتی

نویسندگان مقاله محمد هادی محمودی |
استادیار گروه زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان


نشانی اینترنتی https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_5738_36a117a35d14fb8946102a4f9c8ed2d1.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات