این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۲۰، شماره ۵، صفحات ۴۲۳-۴۵۰
عنوان فارسی
نقد کتاب روش تحقیق آمیخته
چکیده فارسی مقاله
کتاب روش تحقیق آمیخته تألیف دکتر علی دلاور و دکتر شیرین کوشکی مدتی است که در حوزه نوپدید روشهای ترکیبی (آمیخته) بهمنزلۀ متن درسی در رشتههای علوم اجتماعی و انسانی تدریس میشود. این کتاب برخی نقیصهها دارد که نقد فرارو بهتصحیح این نقیصهها پرداخته است. این مقاله با روش توصیفی ـ تحلیلی نوشته شده و علاوهبر نقد ساختاری، ملاحظات متعددی نیز در نقد صوری و محتوایی این کتاب ارائه کرده است.انتخاب نادرست عنوان کتاب، ضعف مفهومکاوی درباره عنوان «روشهای آمیخته»، ضعف جدی ساختاری و عنوانبندی نارسا، بندهای طولانی، پارهای از اغلاط املایی و ویرایشی، اقتباسهای متعدد از منابع بیگانه بدون ارجاع، غیرمنطقیبودن برخی عناوین بهجهت انطباقناپذیری با محتوا، استفاده از اصطلاحات مبهم، ترسیم نادرست نمودارها و اشکالات متعدد در دلالت تصویری آنها، ضعف در تبیین و تثبیت مبنای پارادایمی روشهای آمیخته، و درنهایت استفاده از عنوان «تألیف» برای یک اثر ترجمهای ـ تألیفی از مهمترین نقدهای نگارنده به این کتاب است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
چندروشی، روش تحقیق، روشهای آمیخته، روشهای ترکیبی، روشهای تلفیقی، نقد کتاب،
عنوان انگلیسی
A Critique on the Book “The Mixed Method Research”
چکیده انگلیسی مقاله
“The Mixed Method Research” written by Dr. Ali Delavar and Dr. Shirin Koshki has been used as a textbook for human and social sciences in the new field of mixed methods. This book contains some drawbacks which are investigated in the current research. This paper having descriptive and analytical method presents several considerations on formal and contextual criticisms as well as structural criticisms. The researcher criticizes this book for such mistakes as (1) wrong book title, (2) weakness in concept extraction of mixed methods, (3) unpleasant book structure and inexpressive section headings, (4) long paragraph, (5) spelling, grammar, and editing mistakes, (6) numerous quotations from other sources without reference, (7) some irrational section headings that are not consistent with the contents, (8) use of ambiguous terms, (9) incorrect graph drawing and numerous problems in their graphic indications, (10) weakness in explaining and proving paradigmatic foundation of mixed methods, and, lastly, (11) introducing the work as authored book while it is translated-authored work.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
چندروشی, روش تحقیق, روشهای آمیخته, روشهای ترکیبی, روشهای تلفیقی, نقد کتاب
نویسندگان مقاله
مصصطفی همدانی |
سطح چهار حوزۀ علمیة قم، استاد سطوح عالی حوزۀ علمیۀ قم
نشانی اینترنتی
https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_5392_99e771a374b63f36faadeb8ed780ce14.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات