این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۲۴، صفحات ۲۱۵-۲۳۸

عنوان فارسی ارائه ی مدل توسعه ی محصولات جدید مبتنی بر مدیریت ارتباط با مشتری و گرایش کارآفرینی در شرکت های لبنی ایران
چکیده فارسی مقاله دیدگاه های نوینی که در مشتریان کنونی ایجاد شده، مبتنی بر این عامل است که هر کسب و کاری که بتواند به طور مداوم و پیوسته تغییرات مفید نوآورانه در محصولات خود پدید آورد، دارای ارزش بیشتری است. لذا توسعه پیوسته محصولات جدید و نوآور در ایجاد دیدگاه مثبت مشتریان امروزی و به تبع آن ارتقای ارزش برند، بسیار مهم و حیاتی است. هدف از این پژوهش، ارائه راهکارهای مؤثر در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری و رویکرد کارآفرینانه برای توسعه محصولات جدید در صنایع لبنی ایران می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتمل بر 54 تولیدکننده لبنیات عضو انجمن لبنیات ایران است. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 46 شرکت می‌باشد. روش انجام پژوهش، توصیفی پیمایشی مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری بوده و ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه می‌باشد. برای آزمون فرضیه‌های پژوهش از روش حداقل مربعات جزئی (PLS) و نرم‌افزار Smart PLS 3 استفاده شده است. نتایج بدست‌آمده نشان می‌دهد که مدیریت ارتباط با مشتری و گرایش کارآفرینی از طریق مشارکت مشتری بر توسعه محصولات جدید تأثیر مثبت و معناداری دارند، همچنین گرایش کارآفرینی بر توسعه محصولات جدید، تأثیر مثبت و معناداری دارد ولی تأثیر مستقیم مدیریت ارتباط با مشتری بر توسعه محصولات جدید معنادار نبوده و تأیید نگردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله توسعه محصولات جدید، صنایع لبنی ایران، گرایش کارآفرینی، مدیریت ارتباط با مشتری، مشارکت مشتری،

عنوان انگلیسی Presenting the model of new product development based on customer relationship management and entrepreneurial orientation in Iran's dairy companies
چکیده انگلیسی مقاله The recent perspectives that have been arisen among customers are genuinely rooted in the fact that each business, which is able to create new and continuous innovations in its products has more value than others. Therefore, developing continuous new products and innovations in order tp creat new positive perspective in customers and consequently enhancing brand value is seems to be crucial. The aim of this survey is to propose new effective methods related to management communications with customers and innovative perspective to develop new products in Iran's dairy industry. The statistical population of the study consisted of 54 dairy producers from the dairy association of Iran. The sample size is 46 firms using Krejcie and Morgan Table. The research method is descriptive survey based on structural equation modeling and the data gathering tool was questionnaire. To test the research hypotheses, partial least squares (PLS) and Smart Pls3 software have been used. The results show that customer relationship management and entrepreneurial orientation have a positive and significant effect on the new products development through customer participation. Also, entrepreneurial orientation has a positive and significant effect on the new products development, but the direct impact of customer relationship management on the new products development was not confirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله توسعه محصولات جدید, صنایع لبنی ایران, گرایش کارآفرینی, مدیریت ارتباط با مشتری, مشارکت مشتری

نویسندگان مقاله سید جعفر زنوزی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران

پریسا قهرمان‌پور |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بازرگانی بین‌الملل، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_1648_ee1af2a1d63f0267888b358b6b6967fb.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات