این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۲۴، صفحات ۵۱۱-۵۳۸

عنوان فارسی تبیین الگوی همکاری رقابتی برای ورود به بازار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات
چکیده فارسی مقاله ورود موفق به بازار، مدیریت هزینه­ها و ریسک یکی از مهم­ترین چالش­هایی است که سازمان­ها در بازارهای فرارقابتی و پویای امروز با آن رو­به­رو هستند. تغییر نگرش­ها در حوزه رقابت از یکسو و هزینه­های سنگین ورود به بازار از سوی دیگر، موجب ظهور همکاری­های رقابتی در ورود به بازار شرکت ­ها شده حال آنکه مطالعه جامعی در این زمنیه وجود ندارد. هدف پژوهش حاضر تبیین الگوی همکاری رقابتی به منظور ورود به بازار است و با توجه به اینکه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران تجربه این نوع همکاری­ها را داراست، به عنوان جامعه پژوهش انتخاب شده است. به این منظور ابتدا با استفاده از استراتژی نظریه داده بنیاد چندگانه به تحلیل داده­های حاصل از مرور نظام­مند پیشینه در بازه زمانی 15 سال اخیر پرداخته، سپس تا رسیدن به اشباع نظری با 16 نفر از خبرگان مصاحبه صورت گرفته است و پس از برگزاری گروه کانون، الگوی همکاری رقابتی برای ورود به بازار با سه سازه­ اصلی شامل «محرک­های همکاری رقابتی»، «شکل­دهی و مدیریت» و «عملکرد همکاری رقابتی»، 14 سازه­ فرعی ، 51 مفهوم که 22 مورد مرتبط با محرک­های همکاری رقابتی، 17 مورد مرتبط با شکل­دهی و مدیریت و 12 مورد مرتبط با عملکرد همکاری رقابتی بودند؛ مفهوم‌پردازی شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پیامدهای همکاری رقابتی، محرک­های همکاری رقابتی، مدیریت همکاری رقابتی، ورود به بازار، همکاری رقابتی،

عنوان انگلیسی Explaining the Coopetition Model for Market Entry in the ICT Sector
چکیده انگلیسی مقاله Successful market entry, cost, and risk management are some of the most important challenges, facing organizations in today's highly competitive and dynamic markets. Changing attitudes toward competition on one hand and the high cost of the entrance, on the other hand, led to the formation of new concepts such as coopetition. Despite the importance, there is no comprehensive research on this issue. So the purpose of this research is to explain the coopetition model for market entry and by considering Iran's Information and Communication Technology (ICT) industry coopetition projects, it has been selected as the statistical population for this research. data gathered through two phases including systematic literature review over the past 15 years and interviews with 16 ICT experts, then data analyzed through Multi Grounded Theory (MGT). Finally and after a focus group composing of ICT experts, a conceptual model is developed about market entry through coopetition, which composed of three constructs: "coopetition antecedents", " shaping and managing coopetition", and "coopetition performance", 51 variables, 22 relates to coopetition antecedents, 17 relates to shaping and managing and 12 relates to coopetition performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله پیامدهای همکاری رقابتی, محرک­های همکاری رقابتی, مدیریت همکاری رقابتی, ورود به بازار, همکاری رقابتی

نویسندگان مقاله الهام وحیدی نیا |
دانشجوی دکتری مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران

معصومه حسین زاده شهری |
دانشیار، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران

سیدحمید خدادادحسینی |
استاد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران

ندا عبدالوند |
دانشیار، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_2103_c8902068a283cb1bc00345feb62ae505.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات