این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۲۳، صفحات ۳۵-۵۸

عنوان فارسی تبیین الگوی تاب‌آوری بنگاه‌های تولیدی صنعت شوینده
چکیده فارسی مقاله تاب­آوری از مهم­ترین موضوعات مرتبط با بنگاه­ها است که در سال­های اخیر توجه شایانی را به خود جلب نموده است. در این راستا شناسایی مؤلفه­هایی که باعث تاب­آوری بنگاه­ها می­شوند، ضروری می­نماید. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، این پژوهش شناسایی و دستیابی به چارچوبی از مؤلفه­های تاب­آوری بنگاه­های صنعت شوینده، از پرگردش­ترین صنایع از لحاظ مالی، را مدنظر قرار داده است. برای تجزیه­وتحلیل داده­ها از دو روش تحلیل محتوای قراردادی و مدل‌سازی ساختاری تفسیری استفاده می­شود. در تحلیل محتوای کیفی 21 مؤلفه که در تاب­آوری بنگاه­ها در این صنعت نقش دارند شناسایی می­شوند و در مدل‌سازی ساختاری تفسیری نیز مؤلفه­ها در 9 سطح دسته­بندی می­شوند که بر اساس نتیجه­گیری می­توان آن­ها را شش طبقه کلی منابع و رویه­های درونی بنگاه، سرمایه انسانی، جایگاه ساختاری در صنعت، استراتژی تعاملی با محیط، ویژگی­های فرآیندی بنگاه، و سبد تصمیمات تقسیم­بندی شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازیابی، تاب­آوری، تحلیل محتوا، مدل‌سازی ساختاری تفسیری،

عنوان انگلیسی Explaining the Resilience Components Pattern of Detergent Industry Firms
چکیده انگلیسی مقاله Resilience as one of the most important issues in the related to firms performance, in recent years has attracted considerable attention. In this regard, it is essential to identify the potential items that cause the firms to be resilient. By considering the importance of topic, the aim of this study is identifying and achieving a framework of resilience items of firms in detergent industry, as one of the most high financial turnover industry in Iran. Two types of contractual content analysis and ISM are used to analyze the data. Through qualitative content analysis, 21 items that involved in the resilience of firms are identified, and in the ISM section, the items classified into 9 levels. Those categorized into six broad concepts: internal resources and procedures of the firm, human capital, structural position in industry, interactive strategy with environment, Firm process characteristics, decision portfolio.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بازیابی, تاب­آوری, تحلیل محتوا, مدل‌سازی ساختاری تفسیری

نویسندگان مقاله وحید حسین آبادی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

منیژه قره چه |
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

سید محمود حسینی |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_1944_d88f0de360c9cfb06e2c2329d81dfd18.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات