این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۲، شماره ۲۳، صفحات ۱۱۵-۱۴۶
عنوان فارسی
مدیریت ریسک نقدینگی و مشارکت مشتریان در تأمین نقدینگی بانکی
چکیده فارسی مقاله
به دلیل پیچیدگی محیط اجتماعی- اقتصادی، در مورد نظرات مسائل موجود تردید وجود دارد. مجموعههای فازی شهودی با در نظر گرفتن درجه عضویت و فقدان عضویت، در توصیف دادههای مبهم و نادقیق در شرایط فقدان قطعیت به پژوهشگران کمک میکند. بنابراین، در پژوهش حاضر تلاش شد با هدف تأمین نقدینگی بانکی به منظور کاهش ریسک نقدینگی در بانک تجارت، عوامل مؤثر بر تصمیمگیری مشتریان مبنی بر سپردهگذاری و دریافت تسهیلات بانکی، شناسایی شده و در فضای فازی شهودی اولویتبندی شوند. پژوهش از منظر هدف کاربردی و پژوهشی توصیفی و میدانی است. جامعه آماری شامل مدیران، معاونان و کارشناسان فعال در واحدهای مدیریتی بانک تجارت است. برای تحقق هدف ابتدا با روش تحلیل محتوا، عوامل مؤثر بر مشارکت مشتریان در تأمین نقدینگی بانک، شناسایی و سپس با استفاده از روش تصمیمگیری چند شاخصه، اولویتبندی شد. نتایج نشان داد که از میان عوامل مؤثر بر تصمیم سپردهگذاری مشتریان سود سپرده بانکی، شاخص جامعه، تجربه مشتری، سرعت و دقت در ارائه خدمات و برخورد کارکنان در اولویتهای اول تا پنجم اهمیت قرار دارند. همچنین از میان عوامل مؤثر بر تصمیم دریافت تسهیلات، تعداد چک برگشتی، درآمد، سابقه، مالکیت و مبلغ قسط، از مهمترین عوامل هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بانک تجارت، تحلیل محتوا، ریسک نقدینگی، نقدینگی بانک، ویکور فازی شهودی،
عنوان انگلیسی
Liquidity risk management and customer participation in providing liquidity of Bank
چکیده انگلیسی مقاله
Due to the complexity of the socio - economic environment, there is always doubt about those issues. In this regard, intuitionistic fuzzy sets used as a powerful tool in describing the ambiguous and imprecise information considering the membership and non-membership degrees. According the importance of intuitionistic fuzzy sets, in this study, it has been tried to determine bank liquidity supply factors in order to reduce liquidity risk and its management in the Tejatat bank. So, all factors affecting the decision of customers to deposit and receive loans are identified, and in the intuitionistic environment, the importance of each factor was extracted. The study population consisted of all managers, deputies and experts active in the management units of the Iran's Tejarat bank. to achieve study goal, first using content analysis method, the factors affecting customers ' participation in bank liquidity were identified and then the importance of each factor was extracted by using multi - attribute decision making in intuitionistic fuzzy environment. the results indicate that among the factors affecting customers, decision to deposit in the bank, Social Deposits Profit Rate, community index, customer experience, speed and accuracy in service delivery and employee engagement with customers are placed in first and fifth priorities. Also, among the factors affecting customers' decision to receive loans and facilities from the Tejarat bank, the number of bounced checks, customer income, customer experience, and customer ownership status and installment value were considered the most important factors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بانک تجارت, تحلیل محتوا, ریسک نقدینگی, نقدینگی بانک, ویکور فازی شهودی
نویسندگان مقاله
نگار جلیلیان |
دانشجوی دکترای مدیریت تولید و عملیات، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد، یزد، ایران
سید محمود زنجیرچی |
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد، یزد، ایران
علیرضا ناصر صدرابادی |
استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد، یزد، ایران
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1946_b329936354e0fd58b370bf814fa49f6d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات