این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۲۳، صفحات ۱۴۷-۱۶۸

عنوان فارسی تأثیر سبک زندگی ایرانی، اسلامی بر رفتار مصرف کننده
چکیده فارسی مقاله در دنیای پررقابت امروز مطالعه رفتار مصرف‌کنندگان برای هر سازمان بزرگ و کوچک امری اجتناب­ناپذیر است، و غفلت از این مهم می‌تواند هر سازمانی را به ورطه شکست براند. از عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کنندگان سبک زندگی است. رفتار اعضای هرجامعه­ای به اقتضای فرهنگ، دین و ارزش‌ها از مجموعه­ای از باورها و الگوها پیروی می­کنند که شناخت این باورها و الگوها و تأثیرشان بر رفتار مصرف‌کنندگان می­تواند مفید واقع شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر سبک زندگی ایرانی و سبک زندگی اسلامی بر رفتار مصرف­کنندگان صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی ساکنین شهر خرم‌آباد است، برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده شده‌ است. روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و ازنظر هدف کاربردی است. داد­ه­های آماری طی 6 ماهه اول سال 1397 گردآوری شده و از تکنیک مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. مطابق نتایج پژوهش، سبک زندگی ایرانی و همچنین اسلامی تأثیر مثبت و معناداری بر رفتار مصرف‌کننده دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سبک زندگی ایرانی، سبک زندگی اسلامی، رفتار مصرف­کننده،

عنوان انگلیسی Investigating the effect of Iranian, Islamic lifestyle on consumer behavior
چکیده انگلیسی مقاله In today's highly competitive world, studying consumer behavior is inevitable for any organization, large or small, and neglecting this can lead to the failure of any organization. One of the factors influencing the behavior of consumers is lifestyle. Behavior of members of any society according to culture, religion and values follow a set of beliefs and patterns that understanding these beliefs and patterns and their impact on consumer behavior can be useful. The aim of this study was to investigate the effect of Iranian lifestyle and Islamic lifestyle on consumer behavior. The statistical population of the study includes all residents of Khorramabad. A questionnaire was used to collect data. The research method is descriptive-survey and applied in terms of purpose. Statistical data were collected during the first 6 months of 1397 and the structural equation modeling technique was used. According to the research results, Iranian and Islamic lifestyle has a positive and significant effect on consumer behavior.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله سبک زندگی ایرانی, سبک زندگی اسلامی, رفتار مصرف­کننده

نویسندگان مقاله نجم الدین موسوی |
استادیار گروه مدیریت دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران

امیر غفوریان شاگردی |
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه امام رضا، مشهد، ایران

زهرا محمدیانی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_1646_6420eb2c3958bf85fc3113c80a27d75a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات