این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۲، شماره ۲۳، صفحات ۲۷۷-۳۰۸
عنوان فارسی
طراحی و تبیین الگوی بهبود خرید برخط فرایند تصمیمگیری مشتری
چکیده فارسی مقاله
هدف نهایی از بازاریابی برآوردن نیازها و خواستههای مشتریان به شکلی بهتر از رقبا میباشد. توانایی درک چگونگی رفتار مشتریان و مصرفکنندگان و نحوه تصمیمگیری آنها یک پیش نیاز اساسی برای انجام موفق اهداف بازاریابی میباشد. این تحقیق با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود خرید آنلاین با توجه به فرآیند تصمیمگیری مشتری انجام گرفته است. بدین منظور از روش کتابخانهای و بررسی ادبیات موجود برای شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود خرید آنلاین استفاده شده است. در مرحله بعد با استفاده از انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان و انجام روش تحلیل محتوای کیفی به طبقهبندی و بومیسازی متغیرها و شاخصهای شناسایی شده پرداخته شد. سپس جهت نهایی کردن شاخصهای شناسایی شده از روش آزمون میانگین استفاده شد. نتیجه تحقیق نشان میدهد که مدل بهدست آمده شامل متغیرهای کیفیت کانال (ارزش وظیفهای، ارزش عاطفی، ارزش اجتماعی، و ریسک ادراک شده)،کیفیت وبسایت (امنیت، محتوای اطلاعاتی، کارآیی سیستم، جلوههای بصری، و نوآوری)، ویژگیهای محصول (قیمت و تنوع)، تبلیغات (تبلیغات دهانبهدهان، و تبلیغات محیطی)، کیفیت معامله (اعتماد/ تضمین، پاسخگویی و سفارشیسازی)، و رضایت مشتریان الکترونیکی (رضایتشناختی، و رضایت احساسی) میباشد که بر بهبود خرید آنلاین مؤثر میباشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بهبود خرید آنلاین، تجارت الکترونیک، فرایند تصمیمگیری مشتری،
عنوان انگلیسی
Design and explain the pattern of online shopping improvement based on the Customer decision-making process
چکیده انگلیسی مقاله
The ultimate goal of marketing is to meet the needs and demands of customers in a better way than competitors. The ability to understand how customers and consumers behave and how they make their decisions is a prerequisite for successful marketing goals. This study is done to identify affecting factors on the improvement of online shopping with respect to the customer decision-making process. For this purpose, the library method and literature review are used to identify the factors influencing improvementonline shopping. In the next step, using semi-structured interview with experts and performing qualitative content analysis method to classify and localize identified variables and indicators. Then the one sample t-test used to finalize the identified indicators. The result of the research shows that the obtained model includes factors: Channel Quality (task value, emotional value, social value, and perceived risk), Website Quality (security, information content, system performance, visual effects, and innovation), Product Features (price and variety), Advertising (WOM and environmental advertising), Transaction Quality (trust, accountability, and customization), and Customer Satisfaction; which are effective in improving online shopping.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بهبود خرید آنلاین, تجارت الکترونیک, فرایند تصمیمگیری مشتری
نویسندگان مقاله
آمنه کیارزم |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
لطف اله فروزنده دهکری |
دانشیار، گروه مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
محمد محمودی میمند |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
میرزا حسن حسینی |
استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1950_1854614746957b6f9553cad81d419daf.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات