این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۲، شماره ۲۳، صفحات ۳۶۵-۳۸۹
عنوان فارسی
تبیین مزایای همکاری-رقابت صنعت فرش دستباف ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف مقاله، بررسی مزایای همکاری-رقابت در جهت آگاهسازی و اعتمادسازی میان شرکتها مؤثر است. لذا شناسایی مزایای همکاری-رقابت با استفاده از روش مدلسازی ساختاری تفسیری در هنر-صنعت فرش دستبافت ایران تبیین میشود. جامعه آماری آن متشکل از تولیدکنندگان فرش دستبافت ایران، استان قم است که با استفاده از روش قضاوتی نمونهگیری شدهاند. این پژوهش از نظر هدف اکتشافی و از نظر رویکرد کیفی-کمّی است و برای تجزیه و تحلیل دادهها از سه روش تحلیل محتوا، مدیریت تعاملی و مدلسازی ساختاری تفسیری استفاده شده است. مطابق یافتههای تحقیق در هنر-صنعت فرش دستبافت 5 مزیت اصلی در شبکه همکاری-رقابت به نامهای خلاقیت، یادگیری، بهرهوری، قدرت و توسعه وجود دارد که شناسایی روابط میان آنها نشان میدهد که مزیت خلاقیت و یادگیری کلیدیترین عوامل هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ساختاری- تفسیری، مدلسازی، مزایا، همکاری-رقابت، هنر-صنعت فرش دستبافت،
عنوان انگلیسی
Presentation of the coopetition advantages model in the art-industry of Iran handwoven carpet
چکیده انگلیسی مقاله
The paper’s aim is to study the advantages of coopetition is effective for informing and trust building between companies. For this reason, identification of the advantages of coopetition directed by using the interpretative structural modeling approach. The population of research is Qom handmade carpet manufacturers that have been selected using the judgment method. This research is exploratory from the opinion of purpose and is qualitative-quantitative from the opinion of approach. Three methods have been used for data analysis that are: content analysis, interactive management and interpretive structural modelling. Based on the research findings, there are 5 main advantages at the coopetition network in the art-industry of handwoven carpet as follow: creativity, learning, productivity, ability and development that identification of the relationships between them indicates the most key factors are advantages of creativity and learning.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ساختاری- تفسیری, مدلسازی, مزایا, همکاری-رقابت, هنر-صنعت فرش دستبافت
نویسندگان مقاله
زهرا شوندی |
کارشناس ارشد مدیریت فرش، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران
اسماعیل مزروعی نصرآبادی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان، کاشان، ایران
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1588_784a42eb855798810dd0ebfe1aa73747.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات