این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۲، شماره ۲۳، صفحات ۳۹۱-۴۱۶
عنوان فارسی
تجزیه و تحلیل کاربردپذیری وبسایتهای بانکی مبتنی بر ردیاب چشم و خودگزارشگری
چکیده فارسی مقاله
امروزه کاربران بیش از پیش ازسیستم بانکداری اینترنتی استفاده میکنند از این رو مطالعه در مورد کاربردپذیری یک سیستم بانکداری اینترنتی، برای ساختن یک محیط تعاملی راحت، بسیار ضروری است. لذا هدف مقاله، ارزیابی کاربردپذیری این سایتها در خلق تجربه خوشایند برای کاربران بانکداری اینترنتی است. دادهها و تحلیل با مقایسه سه وب سایت بانکی، با استفاده از ردیاب چشمی توبی( ایکس 60 هرتز) بهدست آمده است. شرکتکنندگان با مراجعه به وبسایتها وظایف مشابهی را در یک زمان معین، جهت سنجش کاربردپذیری، انجام دادند. نظرات کاربران از طریق پرسشنامه هم گردآوری شده است. در این مطالعه تفاوت معناداری بین سایتهای بانکی مشاهده شد. نمره کاربردپذیری کلی برای بانکهای ب،پ،الف به ترتیب80 درصد و 89 درصد و75 درصد است. نوع چیدمان صفحه و مسیری که کاربر برای حرکت روی صفحه انتخاب میکند، تفاوت معناداری برای سه بانک ایجاد کرد. تحلیل نشان داد که ورود به سیستم، اطلاعات ورود به حساب و دیگر دکمههای کنترل باید در گوشه سمت راست بالا قرار گیرند تا سرعت رسیدن به هدف، افزایش یابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کاربردپذیری، ردیابیچشم، بانکداری آنلاین، رابط اثر بخش، ناوبری،
عنوان انگلیسی
Usability of Online Bank Interface Analysis Based on Eye Tracking Experiment and Self-report
چکیده انگلیسی مقاله
The paper’s aim is to study about the usability of online banking interface, correcting the user-friendliness of web interface, and improving attraction of bank website, which have gradually become essential the network marketing strategy of the banks. This study took three banks web site as a case study to record subjects’’ eye tracking data of time to first fixation, AOI place, fixation duration and blink count and so on by using Tobii T60XL Eye Tracking, while users’ login online banking web interface, and analyzed that the effects of webpage layout, navigation, colors, the amount of information representation which impacts on the usability of online banking interface. We used eye trach and self-report for collecting data. Research reveals that overall usability score for banks of Melli, Mellat and Saman are 80% 75% and 89% respectively. The results demonstrate that the login entry, account login information and other key control buttons should be located in the upper right corner to quickly lock the goal, and the interface should have a modify amount of information representation, reasonable font size settings, the appropriate proportion, simple, harmonious and warmth design style.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کاربردپذیری, ردیابیچشم, بانکداری آنلاین, رابط اثر بخش, ناوبری
نویسندگان مقاله
مسعود کیماسی |
گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
احسان عابدی |
گروه مدیریت، دانشکده مدیریت،آزاد اسلامی، تهران ، ایران
بنفشه سیدکباری |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد تهران شمال ، تهران، ایران
رزا هندیجانی |
گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_1954_60115d29ac2083bdd50a07d9c03b9a58.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات