این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۲، شماره ۲۳، صفحات ۴۴۵-۴۷۱
عنوان فارسی
تاثیر شهرت و کیفیت سایت بر احساسات مشتریان، قصد خرید و ریسک ادراک شده (مورد مطالعه: سایت شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در ایران)
چکیده فارسی مقاله
استفاده از اینترنت و خریدهای اینترنتی در سالهای اخیر و مخصوصاً بعد از همهگیری کرونا رشد روزافزنی داشته است. با آنکه مطالعات زیادی در خصوص عوامل موفقیت خردهفروشان آنلاین انجام شده است ولی اندکی از آنها به عوامل مؤثر بر فروش اینترنتی خدمات پرداخته است. از طرفی کیفیت سایت با آن که مهم است، تنها بخشی از معیارهای ارزشیابی ارائهدهنده خدمات آنلاین را نشان میدهد. سایر ویژگیهای سایتهای فروش آنلاین میتواند نقش مهم و تاثیرگذاری بر پاسخ مشتری و قصد خرید وی ایفا کند. این پژوهش با بهرهگیری از مدل محرک- ارگانیسم – پاسخ، عوامل تاثیر گذار بر قصد خرید خدمات مشتری از سایتهای شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در ایران را مورد بررسی قرار میدهد. برای تحلیل دادهها از مدلسازی معادله ساختاری (SEM) استفاده شدهاست. یافتهها بر این اساس است که امنیت و محرمانگی دارای تأثیر مثبت و معنادار بر شهرت هستند. همچنین طراحی وب سایت و خدمات مشتری تأثیر مثبت و معنادار بر احساسات مثبت مشتری دارند. به علاوه مشخص شد امنیت و محرمانگی بر ریسک ادارکشده و احساسات مثبت نیز بر قصد خرید تأثیر مثبت و معناداری دارد. در نهایت، یافتهها نسان میدهد که ریسک ادارکشده بر احساسات منفی مشتریان نسبت به شرکت تأثیر مثبت و معناداری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رفتار مشتری، مدل محرک- ارگانیسم - پاسخ، کیفیت سایت، ریسک ادراک شده، قصد خرید،
عنوان انگلیسی
Effect of awareness and website quality on customer’s emotion, purchase intention and perceived risk (case study: website of high speed internet service providers in Iran)
چکیده انگلیسی مقاله
Internet use and online shopping have grown exponentially in recent years, especially since the COVID Pandemic. Although many studies have been conducted on the success factors of online retailers, few of them have addressed the factors affecting the online sales of services. On the other hand, the website quality, while important, it only shows a factor of evaluating online service provider. Other features of online sales sites can play an important role in influencing customer response and purchase intention. This study, using the stimulus-organism-response model, examines the factors affecting the customer purchase intention to buy services from the sites of high-speed Internet services provider companies in Iran. Structural equation modeling (SEM) was used to analyze the data. The findings are based on the fact that Security/Privacy have a positive and significant effect on reputation. Also, website design and customer service have a positive and significant effect on customer positive emotions. In addition, it was found that Security/Privacy have a positive and significant effect on perceived risk and positive emotions have a positive and significant effect on purchase intention. Finally, perceived risk has a positive and significant effect on negative emotions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رفتار مشتری, مدل محرک- ارگانیسم - پاسخ, کیفیت سایت, ریسک ادراک شده, قصد خرید
نویسندگان مقاله
نسترن حاجی حیدری |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
بابک هزاوه حصار مسکن |
دانشجوی دکتری گروه مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
مهدی اشکانی |
دانشآموخته دکتری، گروه مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_2539_9e46a62affab98f9f4baf8d6bbc0215e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات