این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کیمیای هنر
، جلد ۹، شماره ۳۵، صفحات ۷-۲۰
عنوان فارسی
واکاوی نقش آواتار در جهان تخیلی تعاملی بازیهای ویدئویی با استفاده از نظریه بینش دوگانه
چکیده فارسی مقاله
بازیکنان در بازیهای ویدئویی با زاویه دید سومشخص قادر هستند بهواسطه آواتار خود و با مشاهده آن از منظری بیرونی در جهان تعاملی بازی حرکت و پیشرفت کنند. هدف از این مقاله واکاوی نقش آواتار در جهان تخیلی تعاملی بازیهای ویدئویی با استفاده از نظریه بینش دوگانه است. این مقاله با روش توصیفی-تحلیلی و استفاده از دادههای کتابخانهای انجام شده است. یافتههای پژوهش بیانگر این مسئله است که در بازیهای ویدیویی، بازیکن آواتار خود را- مانند یک عروسک نمایشی- بهطور همزمان بهمثابه یک شیء بیجان مجازی و پیکره جان یافتهای در جهان بازی در نظر میگیرد. جهان عرضه شده بر مخاطب، اگرچه تعاملی بوده و به ورودی کاربران پاسخ میدهد همچنان در ادامه سنت جهان تخیلی قرار میگیرد. به دلیل وجود تعامل، مرز میان کنشگر و مخاطب محو شده و بازیکن بهصورت همزمان، مخاطب کنش اجرایی خود است. این مسئله خود منجر به ظهور معانی نو در مفهوم جهان تخیلی میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آواتار، عروسک نمایشی، بازیهای ویدئویی، جهان تخیلی، بینش دوگانه
عنوان انگلیسی
The Role of Avatar in Interactive Fictional World of Video Games
چکیده انگلیسی مقاله
In third-person video games, players are able to move and progress in the interactive world of the game while watching their avatar from an external point of view. The purpose of this paper is to investigate the role of avatar in the interactive imaginary world of video games using double vision theory. This article is based on descriptive-analytical methods and the use of library data and images taken from the game in question. The video game player considers his avatar - like a puppet - to be both a virtual inanimate object and a living body in the game world. The world presented to the audience, although interactive and responsive to users' input, is continuation of the imaginary world tradition. Due to the interaction in videogames world, the boundry between performer and the audience is vanished and the player becomes at the same time the actor and the audience. This in itself leads to the emergence of new meanings in the concept of the imaginary and fictional world.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
avatar, puppet, videogame, fiction, double vision
نویسندگان مقاله
ریحانه رفیعزاده اخویان | Reihaneh Rafizadeh Akhavian
میترا معنویراد | Mitra Manavirad
نیکلا لیبراتی | Nicola Liberati
Nicola Liberati, Associate Professor of Shanghai Jiao Tong University, Shanghai, China
نشانی اینترنتی
http://kimiahonar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-253&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات