این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کارآفرینی در کشاورزی، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۳۱-۱۵۷

عنوان فارسی ارزیابی محتوای دوره‌های آموزش کارآفرینی بر اساس فرآیند و رفتار کارآفرینی و کسب‌وکار
چکیده فارسی مقاله بدیهی است که کارآفرینی و جنبه‌های مشخص آن را می‌توان آموزش داد. اخیراً به علت افزایش دوره‌های آموزشی کارآفرینی، نیاز به تدوین سرفصل‌ و محتوای مورد توافق فراگیران جهت پاسخ به نیازهای یادگیری متقاضیان وجود دارد. هدف تحقیق حاضر شناسایی و ارزیابی سرفصل‌ها و محتوای دوره‌های آموزش کارآفرینی بر اساس فرآیند و رفتار کارآفرینی و کسب ‌و کار است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی است، که بر مبنای راهبرد پیمایش و به صورت تک مقطعی به انجام رسیده است و از ابزار پرسشنامه برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز استفاده گردیده است کلیه افراد شرکت کننده در دوره‌های آموزش مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی وزارت کار در استان کرمانشاه جامعه آماری تحقیق حاضر را تشکیل دادند. با بهره‌گیری از جدول کرجسی و مورگان 176 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که برای دستیابی به نمونه­ها از روش نمونه­گیری تصادفی ساده استفاده شد. مهارت‌های مورد نیاز متقاضیان در قالب 8 بعد، 31 مولفه و 176 نشانگر مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج آن بیانگر این است که ابعاد توسعه حرفه­ای، ارتباطات و مهارت‌های بین فردی، مهارت‌های دیجیتالی، اقتصاد، رفتار/ خصایص کارآفرینی، سواد مالی، فرآیندهای کارآفرینانه، مبانی کسب و کار به ترتیب در اولویت‌های اول تا هشتم قرار داشتند. همچنین مهمترین مولفه‌ها نیز شامل مولفه‌های "رعایت اصول اخلاقی در ارتباطات" و "ارتباطات کارکنان" در قالب بعد "ارتباطات و مهارت‌های بین فردی" و مولفه‌های "برنامه‌ریزی شغلی" و "مهارت‌های کاریابی" در قالب بعد "توسعه حرفه‌ای" بودند. علاوه بر آن نشانگرهای مختلفی نیز به تفکیک هر کدام از مولفه‌ها شناسایی و اولویت‌بندی شدند. برخی پیشنهادها برای بهبود برنامه‌های آموزش کارآفرینی ارائه شده است. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله غلامحسین عبدالله زاده |
دانشیار، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

ابوالقاسم عربیون |
دانشیار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمد شریف شریف زاده | mohammad sharif
دانشیار، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

مهدی طلایی |
دانشجوی دکتری، دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)


نشانی اینترنتی http://jead.gau.ac.ir/article_2666_85af3e531dfe4a7e163dd60e95a69f09.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1517/article-1517-253423.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات