این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
کارآفرینی در کشاورزی
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱-۱۶
عنوان فارسی
بررسی مفهوم و ابعاد بازاریابی کارآفرینانه و تاثیر آن در کسب و کارهای کوچک و متوسط
چکیده فارسی مقاله
تحولات پیچیده و سریع چند دهه اخیر موجب شده است کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، کسب و کارهای کوچک و متوسط را بهعنوان زمینهای برای دستیابی به اهداف توسعه از جمله توسعه اقتصادی در نظر بگیرند. نتایج بررسیها حاکی از آن است که عوامل زیادی بر روی شکلگیری و تقویت کسب و کارهای کوچک و متوسط تأثیرگذار هستند که در این میان، بسیاری از محققان و صاحبنظران تأکید ویژهای بر روی بازاریابی کارآفرینانه داشته و آن را یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده بقاء کسب و کارها در نظر میگیرند. با توجه به اهمیت موضوع، هدف اصلی این مقاله که مبتنیبر مرور وسیع ادبیات نظری و تجربی مرتبط و منابع کتابخانهای میباشد، بررسی مفهوم و ابعاد بازاریابی کارآفرینانه و تأثیر آن در کسب و کارهای کوچک و متوسط بود. بر اساس نتایج تحقیق مشخص شد که بازاریابی کارآفرینانه پارادیمی جدید و میان رشتهای در بازاریابی است که میتواند از طریق نوآوری و مشتریگرایی محدودیتهای بازاریابی سنتی را رفع نموده و منجربه ایجاد ارزش برای مشتری شود. مرور ادبیات مرتبط نشان داد که اصلیترین ابعاد بازاریابی کارآفرینانه شامل ریسکپذیری، پیشدست بودن، فرصتمحوری، ایجاد ارزش، نوآوری، مشتریگرایی و اهرم کردن منابع میباشند. همچنین، نتایج تحقیق حاکی از آن بود که بازاریابی کارآفرینانه جزء جداییناپذیر موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط و بهعنوان یک عامل اصلی در بهبود عملکرد این نوع کسب و کارها شناخته میشود و عدم گرایش به سوی استفاده از بازاریابی کارآفرینانه در کسب و کارهای کوچک و متوسط منجربه سطوح پایین عملکرد و شکست میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
روح الله رضایی |
دانشیار، گروه ترویج، ارتباطات و توسعه روستایی دانشگاه زنجان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه زنجان (Zanjan university)
نسرین منگلی |
دانشجوی کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه زنجان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه زنجان (Zanjan university)
لیلا صفا |
استادیار گروه ترویج، ارتباطات و توسعه روستایی دانشگاه زنجان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه زنجان (Zanjan university)
نشانی اینترنتی
http://jead.gau.ac.ir/article_2626_7c479c567c11e7da6c0755a78b53d3d8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1517/article-1517-253424.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات