این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۸، شماره ۱۵، صفحات ۱-۲۰

عنوان فارسی الگوی خرید و مصرف کالاهای ایرانی مشتریان شهری و روستایی کشور
چکیده فارسی مقاله چکیدههدف اصلی پژوهش حاضـــر، "بررسی مقایســـه ای مصـرف کالاهای ایرانی در بین زندگی شهـری و روستـایی" می باشد. در این پژوهـش علاوه بر مصرف (مصـرف فرهنـگی و مصرف مادی) که جـزء اولیـن متغـیرها و شاید مهم ترین شاخص سنجش سبک زندگی، می باشد، فعالیت اوقات فراغت که یکی دیگر از شاخص های سبک زندگی می باشد، با ابزار پرسش‌نامه مورد سنجش قرار گرفت. روش گردآوری اطلاعات از نوع پیمایشی است و جامعه آماری مورد بررسی در این تحقیق، کلیه شهروندان قزوینی و اهالی روستای الموت قزوین است که از میان آنها 186 نفر (92 زن و 94 مرد) به روش تصادفی انتخاب شدند. فرضیه مورد بررسی، وجود تفاوت در مصرف کالاهای ایرانی در بین زندگی شهری و روستـایی بود که پس از جـمع آوری پرسشنـامه ها، داده ها استخـراج و به کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، یافته‌ها نشان می‌دهند، در بعضی از شاخص ها ( مثل: چگونگی گذران اوقات فراغت؛ معیار انتخاب و ویژگی لباس؛ استفاده از کتاب، اینترنت، ماهواره و رادیو ایرانی؛ استفاده از وسیله نقلیه ) تفاوت معناداری بین مصرف کالاهای ایرانی در بین دو گروه شهر و روستا وجود دارد و در برخی دیگر از شاخص ها ( مثل: چگونگی تهیه لباس؛ نوع خوراک مصرفی؛ اولویتهای مراقبتی و بهداشتی؛ ملاک خرید اثاثیه منزل؛ استفاده از تلویزیون، مجله، روزنامه و رادیوخارجی ) تفاوت قابل ملاحظه ای مشاهده نمی شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مصرف، سبک زندگی، کالای ایرانی، شهر، روستا،

عنوان انگلیسی A comparison between urban and rural life in terms of Iranian products consumption
چکیده انگلیسی مقاله چکیدههدف اصلی پژوهش حاضـــر، "بررسی مقایســـه ای مصـرف کالاهای ایرانی در بین زندگی شهـری و روستـایی" می باشد. در این پژوهـش علاوه بر مصرف (مصـرف فرهنـگی و مصرف مادی) که جـزء اولیـن متغـیرها و شاید مهم ترین شاخص سنجش سبک زندگی، می باشد، فعالیت اوقات فراغت که یکی دیگر از شاخص های سبک زندگی می باشد، با ابزار پرسش‌نامه مورد سنجش قرار گرفت. روش گردآوری اطلاعات از نوع پیمایشی است و جامعه آماری مورد بررسی در این تحقیق، کلیه شهروندان قزوینی و اهالی روستای الموت قزوین است که از میان آنها 186 نفر (92 زن و 94 مرد) به روش تصادفی انتخاب شدند. فرضیه مورد بررسی، وجود تفاوت در مصرف کالاهای ایرانی در بین زندگی شهری و روستـایی بود که پس از جـمع آوری پرسشنـامه ها، داده ها استخـراج و به کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، یافته‌ها نشان می‌دهند، در بعضی از شاخص ها ( مثل: چگونگی گذران اوقات فراغت؛ معیار انتخاب و ویژگی لباس؛ استفاده از کتاب، اینترنت، ماهواره و رادیو ایرانی؛ استفاده از وسیله نقلیه ) تفاوت معناداری بین مصرف کالاهای ایرانی در بین دو گروه شهر و روستا وجود دارد و در برخی دیگر از شاخص ها ( مثل: چگونگی تهیه لباس؛ نوع خوراک مصرفی؛ اولویتهای مراقبتی و بهداشتی؛ ملاک خرید اثاثیه منزل؛ استفاده از تلویزیون، مجله، روزنامه و رادیوخارجی ) تفاوت قابل ملاحظه ای مشاهده نمی شود.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله consumption, life style, Iranian products, urban, rural

نویسندگان مقاله علی ربیعی |
گروه مدیریت رسانه وارتباطات، پیام نور، تهران

مونا نیرومندناصرکیاده | نیرومندناصرکیاده
مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_766_178.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253703.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات