این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۸، شماره ۱۵، صفحات ۲۱-۳۸

عنوان فارسی تحلیل ارزش درک شده، کیفیت ارتباط و وفاداری مشتری در صنعت بانکداری کشور
چکیده فارسی مقاله در عصر حاضر سازمان‌ها علاوه بر جذب مشتری دغدغه‌ حفظ مشتری، ایجاد رابطه مستمر و در نهایت ایجاد وفاداری در مشتریان را دارند. دو مفهوم ارزش درک شده و کیفیت رابطه به عنوان اصلی‌ترین مفاهیم مؤثر بر وفاداری مشتریان مطرح هستند. بر این اساس، تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر ارزش درک شده و کیفیت رابطه بر وفاداری مشتریان و ابعاد آن در صنعت بانکداری صورت گرفته است. این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی- پیمایشی بوده و برای جمع-آوری داده‌ها نیز از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. تمامی مشتریان بانک سامان در کلان شهر تهران به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شد و نمونه‌ای 380 نفری از این مشتریان برای مطالعه استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل عاملی تأییدی (CFA) استفاده شده است.یافته‌های تحقیق نشان دادند که ارزش درک شده و کیفیت رابطه به طور کلی تأثیر مثبت معنی‌داری بر وفاداری مشتریان دارند. علاوه بر این مشخص شد که دو متغیر ارزش درک شده مشتری و کیفیت رابطه بر ابعاد وفاداری نیز تاثیر معنی‌داری دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش درک شده، کیفیت رابطه، وفاداری طبقه بندی JEL، M31،

عنوان انگلیسی The Study of Customer Loyalty in Banking Industry in Terms of Customer Perceived Value and Relationship Quality (Case of study: Tehran branches of Saman bank)
چکیده انگلیسی مقاله In the present period in addition to attract customers, organizations are concerned to keep customer, developing of continual relationship and loyal customers. Relationship quality and perceived value are considered as the most effective concepts on customer loyalty. Accordingly, the present study has been aimed to assess the impact of perceived value and relationship quality on customer loyalty and its dimensions in the banking industry. This research is a descriptive-survey study and a questionnaire was used to collect data. All customers of Saman Bank in Tehran metropolis was considered as a statistical population and a sample of 380 individuals were used for the study of the client. The structural equation modeling approach (SEM) and Confirmatory Factor Analysis (CFA) is used to analyze the data. Research findings showed that relationship quality and perceived value have a positive significant effect on customer loyalty. In addition, it was found that two variables, customer perceived value and relationship quality, have a significant effect on customer loyalty dimensions.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Perceived Value, Relationship Quality, Loyalty JEL, M31

نویسندگان مقاله داود رضایی |
بانک سامان
سازمان اصلی تایید شده: بانک سامان

اسداله کردناییج |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

اصغر مشبکی |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_798_178.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253704.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات