این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۸، شماره ۱۵، صفحات ۵۹-۸۲
عنوان فارسی
خریدهای اینترنتی و ارزش مصرفکنندگان
چکیده فارسی مقاله
با توجه به رشد سریع و گستردهی ابزارهای برخط دیجیتال نظیر موبایلهای هوشمند و تبلتها، و سهولت قرار گرفتن در فضای مجازی، خرید و فروش برخط و خردهفروشی اینترنتی بستری جذاب برای کارآفرینی ایجاد کرده است. آمارها نشان میدهد در سه ماهه اول سال 2014 بیش از 5.8% از خردهفروشی درآمریکا از طریق اینترنت انجام شده و بعلاوه رشد خردهفروشی اینترنتی 16 برابر خردهفروشی سنتی بوده است. ولی با این حال، در کشور ما شرکتها هنوز هم با چالش عدم استقبال چشمگیر افراد از این شیوه خرید روبرو هستند. بنابراین، شناسایی عوامل مؤثر برخرید اینترنتی موضوعی حیاتی برای کنشگران این عرصه میباشد. این تحقیق با هدف مطالعه عوامل مؤثر بر خرید اینترنتی مصرفکننده با توجه به اثر ارزشهای مصرفکننده و با روش تحقیق پیمایشی به بررسی جامعه آماری افرادی که حداقل یکبار خرید اینترنتی داشته-اند، پرداخته است. برای تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده، از بررسی روابط علت و معلولی بر مبنای روش مدلسازی معادلات ساختاری و برای بررسی روابط متغیر تعدیلگر از حداقل مجذورات جزئی استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که نوجویی مصرفکننده، امنیت، حریم خصوصی بر نیت خرید مجدد اینترنتی تأثیر مثبت دارند. همچنان بنا بر یافتههای تحقیق، ارزشهای مصرفکننده اثری بر متغیرها و نیت خرید مجدد اینترنتی نداشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خرید برخط، رفتار مصرفکننده اینترنتی، ارزشهای مصرفکننده،
عنوان انگلیسی
Study of factors effect on online shopping according to consumer values and role of consumer’s personality features.
چکیده انگلیسی مقاله
Online shopping and internet retail are two major categories of e-commerce. According to the rapid and extensive growth of digital online tools such as smart phones and tablets, and the easy getting in the virtual word, online buying and selling and internet retail have created attractive Opportunity for entrepreneurship. Statistics show that in the first three months of 2014 more than 5.8 percent of retail is done via the internet in America. Moreover the growth of online retail has been 16 times more than the retail traditional; however, companies in our country are still faced with the lack of significant interest of this style of purchase. Therefore it is necessary to identify factors influence on consumer’s online shopping. This research aimed to study of factors effect on online shopping according to consumer values and role of consumer’s personality features with survey research method and descriptive-causal type investigates population, who has at least once purchased online. data that researcher gathered have been analyzed by structural equation modelling techniques so we could have test causal relationship between research variables according to outputs of high usage software called LISREL, and partial least squares method for investigation moderation variables, are used. The results show that consumer innovativeness, perceived risk, security, privacy and utility has a positive and significant effect on internet repurchase intention. Also, According to the research findings, personality traits don’t effect on repurchase intention. Consumer values don’t affecting on variables and Internet repurchase intentions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
online shopping, internet consumer behavior, consumer values
نویسندگان مقاله
مهدی المدرسی |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
فاطمه محمدی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_800_178.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253706.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات