این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۸، شماره ۱۵، صفحات ۸۳-۱۰۷

عنوان فارسی الگوی انتخاب دفتر خدمات مسافرتی
چکیده فارسی مقاله این مطالعه در جستجوی دست‌یابی به دو هدف عمده می‌باشد. هدف اول آن شناسائی و اولویت‌بندی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب دفاتر خدمات مسافرتی شهر تهران با تمرکز بر تورهای تفریحی می‌باشد. هدف دوم مطالعه، مقایسه مهمترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب دفاتر خدمات مسافرتی با توجه به ویژگیهای جمعیت شناختی (جنسیت، وضعیت، تأهل، سن، تحصیلات، شغل و درآمد) می‌باشد.یافته‌ها در مورد هدف نخست با استعانت از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و دریافت 88% از پرسشنامه‌های توزیع شده ذیربط در میان دفاتر خدمات مسافرتی با استفاده از روش آماری تحلیل عاملی و آزمون فریدمن بیانگر آن است که از نظر گردشگران پنج عامل تأثیرگذار بر انتخاب دفاتر خدمات مسافرتی شهر تهران می‌باشند که بترتیب عبارت از ویژگی محصول (تور بسته‌بندی شده توسط دفاتر خدمات مسافرتی)؛ نحوه خدمات رسانی کارکنان؛ قیمت؛ تبلیغات و نهایتاً شواهد فیزیکی و جایگاه دفاتر خدمات مسافرتی و منابع اطلاعاتی گردشگران می‌باشند. یافته‌ها در رابطه با هدف دوم با استعانت از آزمونهای t استودنت و تحلیل واریانس یکطرفه (ANOVA) بیانگر آن است که فقط در رابطه با جنسیت و شغل تفاوت معنی داری در سطح اطمینان 95 درصد مشاهده گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دفتر خدمات مسافرتی، ‌ انتخاب، تور تفریحی، ‌ گردشگران داخلی،

عنوان انگلیسی Factors affecting the travel agencies’ choice Case study: Tehran's domestic tourists perspective
چکیده انگلیسی مقاله This study attempts to achieve two main objectives. The first one is to identify important factors affecting on Tehran's travel agencies choice, by focusing on recreational tours. The second one is to compare important factors, with demographic attributes (such as sex, marital status, age, education, occupation and revenue).Results relevant to first objective, using cluster sampling, by receiving 88% of distributed questionnaires among related travel agencies, as well as applying factor analysis and Freed man tests, shows that from domestic tourists perspective, there are five factors affecting on Tehran's travel agency choice. These factors respectively are: product attributes; packaged tours by travel agency; employees' service delivery; price, advertisement and finally physical evidences, as well as the location of travel agency and tourists' sources of information.Findings for second objective, by using the t student and one way analysis of variance (ANOVA), shows that there are only sex and occupation are significant at 95 % confidence interval.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابوالفضل تاج زاده نمین | tajzadeh namin
دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_801_178.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253707.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات