این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۸، شماره ۱۵، صفحات ۱۳۳-۱۶۳
عنوان فارسی
تأثیرپذیری قصد خرید از سبک زندگی
چکیده فارسی مقاله
هدف پزوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک زندگی و عوامل موثر بر سبک زندگی با قصد خرید آپارتمان نوساز می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعۀ آماری تحقیق دربرگیرندۀ متقاضیانی است که قصد خرید آپارتمان نوساز در مناطق 5،21و 22 شهرداری تهران را داشتند، حجم نمونه برابر با 384 نفر تعیین گردید و از روش خوشه ای در دسترس برای نمونه گیری استفاده شد. داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری شدند و با استفاده از مدل معادلات ساختاری و استفاده از نرم افزار لیزرل فرضیه ها آزمون شدند. در پایان تمامی فرضیات اصلی پژوهش تائید گردید. نتایج حاکی از آن است که رابطه مثبت و معناداری بین سبک زندگی و عوامل خارجی و داخلی موثر بر روی سبک زندگی با قصد خرید آپارتمان نوساز وجود دارد. ضریب بدست آمده نشان می دهند که بین عوامل خارجی و قصد خرید همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. این ضریب برابر با 0.43 می باشد. بعلاوه ضریب بدست آمده برای رابطه مثبت معنی داری بین عوامل داخلی و قصد خرید برابر با 0.56 می باشد. ضرایب نشان می دهند که عوامل داخلی نسبت به عوامل خارجی همبستگی قوی تری با قصد خرید دارند. یافته ها نشان داد تمامی عوامل خارجی بر اساس نتایج روی قصد خرید آپارتمان نوساز تأثیر دارند که در این میان تأثیر خانواده و طبقه اجتماعی بیشتر است و در میان عوامل داخلی تأثیر دانش و شخصیت روی قصد خرید آپارتمان نوساز تائید نشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Studying The Relationship Between Lifestyle And It’s Effective Factors With The Intention Of Purchasing New Build Flat
چکیده انگلیسی مقاله
AbstractStudying The Relationship Between Lifestyle And It’s Effective Factors With The New Build Flat purchase intention.The present study aimed to investigate the relationship between lifestyle and risk factors of lifestyle is going to buy a new apartment. The study of the functional purpose of the survey is to collect descriptive data. The statistical community includes applicants who intend to buy a new apartment in Tehran had 5.21 and 22 municipalities, 384 samples were obtained and available for sampling cluster method was used. Data were collected through questionnaires and finally using structural equation models and hypotheses were tested using LISREL software. At the end of the main research hypotheses were confirmed. The results suggest that the positive relationship between internal and external factors affecting the lifestyle and way of life with the intention of buying a new apartment there. results showed that there is a positive significance relationship between external factors and purchase intention. this is 0/43. in addition there is a positive significance relationship between internal factors and purchase intention too. is the correlation degree 0/56. based on results internal factors have stronger relationship than external factors with purchase intention.Key words: purchase intention, lifestyle, new apartments, the factors affecting lifestyle, structural equation modeling
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرضا کریمی علویجه | mohammad reza karimi alavijeh
دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طبا طبایی، تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مصطفی افشارنژاد |
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_786_178.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253709.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات