این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۸، شماره ۱۵، صفحات ۱۶۵-۱۸۴

عنوان فارسی تأثیرپذیری ادراک موانع توسعه صادرات منطقه‌ای از خصایص صادرکنندگان
چکیده فارسی مقاله تحقیق حاضر از آن جهت دارای ضرورت است که صادرات در هر کشور امروزه یکی از مهمترین منابع درآمد ارزی محسوب می‌شود. استان خراسان شمالی دارای پتانسیل‌های بالای صادراتی در کشور است. این تحقیق به دنبال شناسایی و رتبه‌بندی موانع صادراتی و راهکارهای توسعه صادرات در این استان می‌باشد.در پژوهش حاضر، برای دستیابی به اهداف تحقیق از روش پیمایش با استفاده از پرسشنامه بهره گرفتیم. همچنین برای رتبه-بندی موانع و راهکارها از آزمون فریدمن و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و فرضیات تحقیق (با استفاده از نرم‌افزار spss) از آزمون‌ کروسکال والیس استفاده شده است.تجزیه و تحلیل نتایج نشان می‌دهد که عمده‌ترین موانع توسعه صادرات از دیدگاه صادرکنندگان به ترتیب شامل: 1) نوسانات و تغییرات مداوم نرخ بهره و نرخ ارز، 2) وجود نداشتن برنامه-ریزی راهبردی برای نفوذ و ورود به بازارهای جهانی، 3) نداشتن تفکر جهانی شدن بین مدیران شرکت‌ها و عمده‌ترین راهکارهای توسعه صادرات از دیدگاه صادرکنندگان به ترتیب شامل: 1) برخورداری از امکانات حمل‌و نقل مناسب و مجهز زمینی و دریایی و غیره جهت صدور کالا، 2) برخورداری از مهارت و دانش فنی در زمینه تولید محصولات مرغوب و با کیفیت جهت صادرات، 3) برخورداری از زیرساخت‌های پیشرفته نظام بانکی و نظام ارتباطات در داخل کشور جهت صادرات می‌باشند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خراسان شمالی، راهکارهای توسعه صادرات، موانع توسعه صادرات،

عنوان انگلیسی The Influence of exporter features on precieved obstacles to regional export development
چکیده انگلیسی مقاله The present study is significant in that today export is considered one of the most important sources of foreign currency revenues. North Khorasan Province enjoys a high standing in Iran in terms of export potentials. This study seeks to identify and rank both export obstacles and export development strategies.To achieve these aims, we employed a questionnaire-based survey. In addition, to rank obstacles and strategies, we employed the Friedman test, and to analyze the data and research hypotheses, we employed the Kruskal–Wallis test (SPSS).The analyses show that, according to exporters,major export obstacles in order of decreasing importance are: 1) constant fluctuations in interest and foreign exchange rates, 2) absence of strategic plans for penetrating foreign markets, and 3) absence of global thinking among company managers. Also, major export development strategies according to exporters, in order of decreasing importance, are: 1) adequate land, water and air transportation, 2) technical skills and knowhow for the production of high quality, exportable products, and 3) advanced banking and communication infrastructures in the country.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ساناز مفردی |
مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل، نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی

محمد شیخ زاده |
دکتری مدیریت، هیأت علمی دانشگاه بجنورد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بجنورد (University of bojnord)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_768_178.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253710.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات