این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۸، شماره ۱۵، صفحات ۲۴۱-۲۶۴
عنوان فارسی
ارزیابی انعطافپذیری اجزای زنجیره تأمین کاشی و سرامیک ایران با رویکرد معادلات ساختاری
چکیده فارسی مقاله
موفقیت یک شرکت بستگی به توانایی آن در یکپارچگی و هماهنگی، در شبکه پیچیدهای از ارتباطات تجاری در میان اجزای زنجیره تأمین دارد. در این فضای رقابتی شدید، کلید مزیت رقابتی پایدار در ارائه خدمات و هماهنگی در انجام فعالیتها با کیفیت بالا است که در نهایت منجر به رضایتمندی مشتری نهایی خواهد شد. هدف از این تحقیق ارائه مدلی برای ارزیابی انعطاف پذیری بین اجزای مختلف زنجیره تأمین (تامین کننده، تولید کننده، توزیع کننده و مشتری) است. متدولوژی تحقیق مبتنی بر مطالعه جامع مبانی نظری و شناسایی و گروه بندی شاخصها با استفاده از تحلیل عاملی است. همچنین، ارائه مدل مبتنی بر مهمترین عوامل ایجاد انعطافپذیری در زنجیره تأمین هدف اصلی میباشد. این عوامل در سه گروه در نظر گرفته شدند: بین تامین کننده و تولید کننده، بین تولید کننده و توزیع کننده، بین توزیع کننده و مشتری؛ و تأثیرات بین همه عوامل از تامین کننده به سمت مشتری ترسیم گردید. نتایج نظر سنجی از خبرگان منتخب در صنعت کاشی و سرامیک ایران، نشان داد که تمامی روابط پیشنهادی قابل قبول بود و مدل مورد تایید میباشد. بنابراین، ارتقای هر یک از این عوامل میتواند به بهبود انعطافپذیری در زنجیره تامین تأثیر دارند. همچنین اثرات این عوامل بر روی هم نشان داد که توجه به علتها میتواند افزایش انعطافپذیری را تسهیل کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Assessment of components supply chain flexibility of ceramic tiles with the approach of structural equation
چکیده انگلیسی مقاله
The success of a company depends on its ability to integrate and coordinate, in a complex network of business relationships among the components of the supply chain. In this atmosphere of intense competition, the key to sustainable competitive advantage is in offering high quality services and coordinate activities that will lead to ultimate customer satisfaction. The aim of this study is to provide a model for the assessment of flexibility between the various components of the supply chain (suppliers, manufacturers, distributors and customers). Research methodology is based on a comprehensive study of the theoretical basis and identifying and group indices using factor analysis. Also offering a model based on the cause of flexibility in the supply chain is the main goal. These factors are considered in three groups: Between suppliers and manufacturer, the manufacturer and distributor, the distributor and the customer, and the impact of all factors were drawn from suppliers to customers. Results of the survey of experts in the ceramic tile industry in Iran indicated that the proposed reactions were acceptable and the model is approved. Therefore, the promotion of each of these factors can influence the improvement of resilience in the supply chain. Also effects of these factors combined showed that attention to causes can facilitate increased resilience.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ابوالفضل کزازی |
استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
کامران فیضی |
دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
علی خاتمی |
دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
سعید اسلامی |
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی یزد (Islamic azad university of yazd)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_769_178.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253713.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات