این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۷، شماره ۱۴، صفحات ۳۱-۵۳

عنوان فارسی ابعاد کیفیت، وفاداری نگرشی و رفتاری بیمه‌گذاران بیمه های عمر
چکیده فارسی مقاله مساله کیفیت ادراک‌شده توسط مشتریان موضوع مهمی است که همواره توسط شرکت­های خدماتی، موردتوجه بوده است. چراکه ارائه­ خدمات باکیفیت برتر، مزیت رقابتی محکم و نیرومندی چون افزایش رضایت و وفاداری مشتری را برای شرکت­ها به ارمغان خواهد آورد. پژوهش توصیفی پیمایشی حاضر با ابزار پرسشنامه به جمع­آوری داده­ها برای شناسایی ابعاد کیفیت ادراک‌شده، بررسی تأثیر این ابعاد بر وفاداری نگرشی و رفتاری و همچنین نقش میانجی وفاداری نگرشی، در میان 267 نفر از بیمه­گذاران بیمه­های عمر شرکت بیمه­ سامان در شهر تهران پرداخته است. براساس تحلیل عاملی اکتشافی سه متغیر مکنون مستقل شامل ویژگی­های محسوس، ویژگی­های سخت (ابعاد فنی) و ویژگی­های نرم (ابعاد کارکردی) به‌عنوان ابعاد کیفیت ادراک‌شده و دو متغیر مکنون وابسته شامل وفاداری نگرشی و رفتاری شناسایی‌شده‌اند. مدل­های اندازه­گیری متغیرهای مستقل و وابسته با استفاده از روش تحلیل عاملی تائیدی موردپذیرش قرارگرفته‌اند. جهت آزمون فرضیه­ها از روش تحلیل همبستگی و معادلات ساختاری استفاده‌شده است که نتایج حاصل از آن نشان می­دهد ویژگی­های محسوس خدمات اثر معناداری بر وفاداری نگرشی و رفتاری بیمه­گذاران ندارد. ویژگی­های سخت (ابعاد فنی) خدمات بر وفاداری نگرشی و رفتاری بیمه­گذاران تأثیر معنادار و مثبتی دارد و درنهایت ویژگی­های نرم (ابعاد کارکردی) خدمات به شکل غیرمستقیم از طریق وفاداری نگرشی تأثیر معنادار و مثبتی بر وفاداری رفتاری بیمه­گذاران می­گذارد. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Dimensions of Quality, Life Insured’s Attitudinal and Behavioral Loyalty
چکیده انگلیسی مقاله The problem of perceived quality by customers is an important topic that has been constantly concentrated by service companies since presenting services with excellent quality leads to strong competitive advantages such as increasing customer’s satisfaction and loyalty for companies. The current descriptive survey research identifies dimensions of perceived quality and investigates the effect of these dimensions on attitudinal and behavioral loyalty. The research further studies the moderating role of attitudinal loyalty among 267 life insured of Saman Company in Tehran city. Based on exploratory factor analysis, three independent latent variables including tangible attributes, hard attributes (technical dimension) and soft attributes (functional dimension) as perceived quality dimensions and two dependent latent variables including attitudinal loyalty and behavioral loyalty are identified. Measurement models of dependent and independent variables were accepted via confirmatory factor analysis. To test hypotheses, correlation analysis and structural equations were used the results of which show service tangible attributes do not have any significant effect on insured’s attitudinal and behavioral loyalty. Service hard attributes (technical dimension) have positive and significant effect on insured’s attitudinal and behavioral loyalty and finally service soft attributes (functional dimension) leave positive and significant effects on the insured’s behavioral loyalty indirectly via attitudinal loyalty
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله الهه بخشی زاده |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه تهران پردیس قم
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

رحمت اله قلی پور |
دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

هاشم آقازاده |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_657_159.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253716.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات