این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۷، شماره ۱۴، صفحات ۵۵-۷۶

عنوان فارسی سنجش کیفیت خدمات در بانکداری الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله توسعه و گسترش بانکداری الکترونیکی به‌عنوان یکی از کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازارهای پولی و بانکی کشورهای پیشرفته جهان، صنعت بانکداری کشور را در سال‌های اخیر به منظور بکارگیری این نواوری به تکاپو وادار کرده است. بنابراین سنجش کیفیت خدمات الکترونیک یکی از راهکارهایی است که به ما این امکان را می‌دهد تا از کیفیت استقرار کاربردهای مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله بانکداری الکترونیک آگاه شده و با استفاده از این بازخورد در جهت بهبود وضعیت کشور در این زمینه تلاش کنیم. در این پژوهش پس از مرور ادبیات موجود در این زمینه، مؤلفه‌های مؤثر برکیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی شناسایی شد. سپس جهت سنجش متغیرها، پرسشنامه‌ای حاوی سنجه‌های مناسب طراحی شد. پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه‌ها، با استفاده از مدل ای- سروکوال و تکنیک تاپسیس داده‌ها تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان می‌دهد که از سی مؤلفه شناسایی شده 22 مؤلفه دارای شکاف منفی و 8 مؤلفه دارای وضعیت مطلوب هستند. شکاف منفی این 22 مؤلفه، بیانگر این است که از دیدگاه مشتریان در این مؤلفه‌ها بانک نتواسته است انتظارات مشتریان را برآورده سازد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Measuring Service Quality of the E-Banking
چکیده انگلیسی مقاله The expansion of electronic banking, as an application of information and communication technology in financial and banking markets in developed countries around the world, has forced banking industry to use this innovation within the recent years. Hence, the quality evaluation of electronic services is one of the solutions that enables us to be aware of the deployment quality of different applications of information and communication technology including electronic banking so as to apply the feedback in improving the country’s status in this field. In this research, after reviewing the literature, the key factors affecting the service quality in the electronic banking were identified. To measure the variables, a questionnaire including proper items was designed the validity of which was confirmed by construct validity. The collected data were analyzed by E-S-Qual model and Topsis technique. The results reveal that out of the total 30 features, there were 22 negative and 8 positive factors. The negative factors indicate that, from the clients’ perspective, the bank has not managed to meet customers’ expectations.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله داریوش فرید |
دانشیار و عضو هیأت علمی، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)

الهام دهقان طزرجانی | dehghan tezerjani
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_746_159.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253717.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات