این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۷، شماره ۱۴، صفحات ۹۹-۱۲۰
عنوان فارسی
شعار برند و قصد خرید مشتریان نظام بانکی
چکیده فارسی مقاله
طی سالهای اخیر، به دلیل تشدید رقابت در صنعت بانکداری ایران، بکارگیری برنامههای تبلیغاتی اهمیت فراوانی یافته است. در این میان، شعار برند یکی از عناصر هویت بخش برند می باشد که در تبلیغات شرکتها کاربرد فراوان دارد و این مقاله تلاش کرده است تاثیرات آن را بر قصد خرید مشتریان مورد بررسی قرار دهد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش اجرا، پیمایشی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش، مشتریان بانک ملی ایران در شهر تهران بوده اند که طی سالهای 1392-1382 افتتاح حساب کرده اند. از میان جامعه، 387 نفر با استفاده از روش نمونه گیری مرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامه را تکمیل کردند. مدل و فرضیات پژوهش نیز با استفاده از روش معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفتند. یافته های پژوهش حاکی از آن بود که شعار برند با ضریب تاثیر (23/0)، اثر معناداری بر قضاوت نسبت به برند دارد. بیشترین تاثیر متغیر میانجی قضاوت نسبت به برند نیز مربوط به ریسک ادراک شده با ضریب (476/0- ) بود. تاثیر ریسک ادراک شده بر صرفه جویی در هزینه اطلاعات و قصد خرید به لحاظ آماری معنا دار نبود. بیشترین تاثیرپذیری قصد خرید هم مربوط به متغیرهای صرفه جویی در هزینه اطلاعات (68/0) بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigation of Brand Slogans Effects on Purchase Intention of Customers
چکیده انگلیسی مقاله
As a result of the intense competition in Iran's banking industry, employing advertising programs has been highlighted in recent years. It is obvious that brand slogan is one of the most important elements of a brand functioning as its identity so that it is used mostly in bankers’ advertisements. The present paper tries to analyze the effects of brand slogan on purchase intention of customers so as to illustrate the effectiveness of brand slogan. The current research is applied from the objective view and survey from the methodological perspective. The study population included the customers of Iran's National Bank who opened accounts in this bank's branches between 2003 and 2013 in the city of Tehran. Among them, 387 customers were selected using multistage sampling method and were asked to complete the survey. Also, structural equation method was employed to examine the hypotheses and model of the study. Results show that brand slogan significantly affects customers’ purchase intention by effecting intermediary variables such as brand judgment, perceived quality, perceived risk and information costs saved.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عظیم الله زارعی | azim allah
استادیار مدیریت، دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
مرتضی ملکی |
استادیار مدیریت، دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
مهدی رحیمی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_747_159.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253719.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات