این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۷، شماره ۱۴، صفحات ۲۴۱-۲۶۴
عنوان فارسی
قصد خرید پوشاک و نوع پوشش
چکیده فارسی مقاله
استفاده از حجاب یا پوشش متناسب با دستورات اسلام جزو وظایفی است که بر عهده زنان نهاده شده تا هنگام حضور در جامعه و معاشرت با مردان از آن استفاده کنند. آنچه در اسلام درباره پوشش زنان مد نظر است نه لباس خاص، بلکه پوشش خاصی است و انواع پوشاک مختلف که این حدود را رعایت کنند به عنوان پوشاک متناسب با فرم پوشش اسلامی مورد تائید هستند. متاسفانه امروزه این واجب دینی با هجمههایی مواجه شده است. در نتیجه لازم است در کنار مباحث فقهی، مطالعاتی در خصوص شناخت عواملی که بر روی مصرف پوشاک متناسب با دستورات اسلام موثر هستند، صورت پذیرد. بر اساس تئوریهای موجود، قصد خرید یک محصول، ارتباط نزدیکی با مصرف و استفاده از آن محصول دارد. در این تحقیق با مطالعه ادبیات، چهار عامل مشغولیت حجاب، دینداری، هنجارهای ذهنی و مادیگرایی شناسایی و تاثیر آنها بر روی قصد خرید پوشاک متناسب با فرم پوشش اسلامی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است. نتایج حاصل، نشان دهنده آن است که در میان این عوامل مادیگرایی نقشی کلیدی اما منفی را در مقابل سایر متغیرها از خود نشان میدهد، بدین صورت که مادیگرایی اثری منفی بر روی دینداری و هنجارهای ذهنی نسبت به حجاب، دارد. این دو متغیر نیز به نوبه خود، مشغولیت حجاب زنان را تحت تاثیر خود قرار میدهند. در نهایت، نتایج، تاثیر قابل توجه مشغولیت حجاب بر روی قصد خرید پوشاک متناسب با فرم پوشش اسلامی به عنوان شاخص مصرف اینگونه محصولات را مورد تائید قرار میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Factors Affecting Purchase Intention of Veil Clothing among Women
چکیده انگلیسی مقاله
Islamic veil is a kind of clothing that Muslim women are recommended to use while appearing in society and interacting with the male counterparts. Based on Islamic teachings, this kind of clothing is necessary for women’s protection and self-respect. Unfortunately this Islamic gift has faced certain oppositions from those who are ambassadors of western culture. Therefore, conducting research with the aim of getting familiar with factors affecting women wearing this kind of clothing is of a great significance. Based on consumer behavior theories, purchase intention leads to consuming behavior. In this study, literature review led us to identify four variables of materialism, subjective norm, religiosity and Islamic veil. Then, their effects on purchase intention of Islamic veil clothing were scrutinized. Results show a significant negative effect of materialism on both variables of religiosity and subjective norm. In return, these two variables have a significant effect on Islamic veil involvement. Finally, the effect of Islamic veil involvement on the purchase intention of veil clothing was significant.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید ده یادگاری | deh yadegari
دانشجوی دکتری رشته مدیریت- مدیریت بازاریابی بین الملل، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
اصغر مشبکی |
استاد گروه مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
اسداله کردناییج |
دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
پرویز احمدی |
دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_749_159.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253725.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات