این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۷، شماره ۱۴، صفحات ۲۶۵-۲۸۴
عنوان فارسی
اثرگذاری ادراک مشتریان از محصول بر ارزشهای فرهنگی حاکم بر بازار
چکیده فارسی مقاله
هدف از این تحقیق بررسی تأثیر هویت ملی بر ارزش درک شده گوشی تلفن همراه داخلی به واسطه تعصب مشتری و ارزیابی محصول درک شده میباشد. پژوهش حاضر یک مطالعهی توصیفی است که به روش پیمایشی انجام شده است. تعداد نمونه با استفاده از فرمول کوکران 385 درنظر گرفته شد. برای جمع آوری دادهها از ابزار پرسش نامه استفاده شد که روایی محتوایی و روایی سازه آن مورد تأیید قرار گرفت. پایایی ابزار نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. دادهها با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری تحلیل شدند. یافتهها نشان دادهویت ملی تأثیر معنادار و مثبتی بر روی ارزیابی محصول درک شده، تعصب مشتری و ارزش درک شده محصول دارد. هویت ملی از طریق ارزیابی محصول درک شده و تعصب مشتری بر ارزش درک شده تأثیر مثبت و معناداری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of national Identity on Product Perceived Value Through Customers’Bias and Product Perceived value
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the current study was to examine the impact of national identity on the perceived value of the domestic mobile phone through customers’ bias and product perceived assessment. This study is a descriptive survey study. The sample size was 385 selected based on Cochran formula. A questionnaire was used to collect data from which the content and construct validities were established. The reliability was confirmed using Cronbach's alpha coefficient. The data were analyzed using structural equation modeling. Results show that national identity has a significant and positive impact on the product perceived assessment, customer’ bias and product perceived value. As a result, domestic companies should emphasize local customers ' national identity so as to increase their sales and encourage customers to buy their products. The national identity has a significant positive effect on the perceived value through the assessment of the perceived product and customers’ bias.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علیرضا حدادیان |
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
آرزو عونی اسبفروشانی | ouni اسبفروشانی
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_750_159.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253726.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات